Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Canadese teler bouwt volledig belichte kas van 16 ha

Pure Flavor is in het Canadese Leamington begonnen met de bouw van een nieuwe, 16 ha grote, volledige belichte hightech kas en een nieuw, 210.000 vierkante meter groot, gecentraliseerd distributiecentrum op hetzelfde terrein. De helft van de nieuwe kas (8 hectare) zal worden gebruikt voor de ondersteuning van de biologische programma's van het bedrijf.

"Onze jaarlijkse groei heeft ons ertoe aangezet ons areaal en ons distributienetwerk snel uit te breiden om tegemoet te komen aan de behoeften van zowel onze retail- als foodserviceklanten," aldus Jamie Moracci, President.

Het biologische programma van Pure Flavor blijft aanzienlijk groeien met de recente toevoeging van biologische Roma-tomaten en biologische cocktailtomaten aan het assortiment eind 2021. Met nu 11 verschillende biologische producten die het hele jaar door beschikbaar zijn, kan het bedrijf nu alle inkoopprogramma's ondersteunen, ongeacht het seizoen.

"De investeringen die we doen in onze infrastructuur zullen ervoor zorgen dat we goed gepositioneerd zijn om ons strategisch plan te blijven ondersteunen, niet alleen om ons verkoopbereik uit te breiden, maar ook om de operationele efficiƫntie te verhogen. Zodra het nieuwe gecentraliseerde distributiecentrum in de late herfst van 2022 klaar is, zal het de hele campus van fase 1-4 ondersteunen, die 46 ha belichte jaarronde kasgroenteteelt omvat", merkt Moracci op.

"Het is duidelijk dat consumenten de waarde erkennen van een hoogwaardig biologisch product dat in een gecontroleerde omgeving wordt geteeld", zegt Tiffany Sabelli, Director of Sales. "Met Pure Flavor in de kas geteelde biologische producten kunnen consumenten met een gerust hart weten hoe hun voedsel precies is geteeld, terwijl ze ook kunnen genieten van de consistente kwaliteit en lekkere smaak."

Het merk loopt voorop in een andere belangrijke trend in biologische producten: gezond snacken. Volgens Sabelli helpt Pure Flavor's family-first programma om een belangrijke boost te bieden aan huishoudens in het hele land. "Gezinnen - vooral die met jonge kinderen - hebben de afgelopen jaren gezonder gesnackt, een trend waarvan we verwachten dat deze zich zal voortzetten", aldus Sabelli. "We zijn er trots op dat we het hele jaar door een breed scala aan biologische snackgroenten kunnen telen."

Voor meer informatie:
Pure Flavor
www.pure-flavor.com    

 

Publicatiedatum: