Bewerkte agf

Food Fellows

Tweede helft 2019 sauzen en soepen van overrijpe tomaten in heel Nederland te koop

In de tweede helft van 2019 moeten de sauzen en soepen van Food Fellows, een initiatief van Harvest House en de 54 aangesloten telers, in heel Nederland te koop zijn. RTL…

Voordeel in een zak

Verpakte salades zijn er al sinds 1986, maar pas in de 21e eeuw kwam dit segment in supermarkten echt van de grond toen andere interessante groenten hun weg naar salades vonden en mensen spinazie in salades begonnen te gebruiken. Al snel werd rucola populair en in 2010 gaf boerenkool dit segment een nieuwe boost. Daarom zijn…

Ondernemersdesk BNR

"Met onze hulp kunnen de Servische frambozen beter worden"

In de rubriek de Ondernemersdesk van BNR wordt elke week een Europees land uitgelicht waar zakelijke kansen liggen. In de uitzending van donderdag ging het over de kansen in Servië. "25% van alle frambozen wereldwijd zijn afkomstig uit Servië, maar omdat de kwaliteit gebrekkig is, worden bijna alle…

Grupo Agroponiente

Superfood uit afgekeurde AGF

Een consortium geleid door Grupo Agroponiente bestudeert in samenwerking met de universiteiten van Granada en Sevilla de ontwikkeling van verbeterde verrijkte voeding die ook nog eens gezonder is door groenten en fruit te gebruiken die vanwege de maat afgekeurd zijn. Het project heeft de naam 'Naturpick' en werd opgezet met het…

5 mln opgehaald voor productie groentenrijst

Het Amerikaanse merk RightRice heeft een kapitaalinjectie gekregen van US5,5 miljoen (€4,8 miljoen) van het investeringsbedrijf Strand Equity. Het produceert rijstproducten op basis van groenten, die exclusief verkrijgbaar zijn bij Whole Foods en Amazon. RightRice werd opgericht door Keith Belling, die…

Paprika in top 3 meest gevraagde diepvriesgroenten

Spaanse diepvriesgroentenindustrie blijft groeien

De Spaanse diepvriesgroentensector leverde in 2018 785.707 ton product: 10.741 ton meer dan in 2017 (+1,38%). Hiermee wordt de groeitrend van de afgelopen jaren voortgezet.…

Oma's Soep wint AH Product Pitch 2019

De winnaars van de Product Pitch 2019 zijn drie jonge ondernemers die vandaag met passie en enthousiasme innovatieve producten presenteerden die binnenkort in Albert Heijn-winkels liggen: Oma’s Soep, Solt en Gigi’s Gelato. Drie winnaars Bij Oma’s Soep maken ouderen en jongeren samen heerlijke verse…

3D-Foodprinting tegen voedselverspilling

Wereldwijd wordt meer dan 30% van de voedselproductie verspild. Dat verspilde voedsel bestaat soms uit uitstekende grondstoffen waarvan je met hulp van een 3D-foodprinter…

Tomaten uit Montagano van het merk Molise

"De opbrengst per hectare is laag en we telen op een natuurlijke manier"

"We richten ons voornamelijk op de tomaten uit Montagano en deze zijn een echte lokale delicatesse", legt Giovanni Palumbo uit. Hij is de eigenaar van het familiebedrijf Molise Goloso, dat in 2012 werd opgericht als website voor de promotie van regionale gewassen en vervolgens werd dit omgezet in een…

NAGF lanceert bereidingsvideo's met groenten in de hoofdrol!

Babi pangang van schorseneren

Dutch Cuisine en Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) hebben in samenwerking met Gastronomixs video’s ontwikkeld waarin verschillende bereidingstechnieken van groenten worden getoond. De…

Verpakte, ongewassen, biologische babyleaf uit Italië

"Salades op basis van babyleaf bestaan uit bladgroenten die in een vroeg stadium worden geoogst: het zijn voornamelijk blaadjes rucola, sla, veldsla, snijbieten en spinazieblaadjes." Dat zegt Santo Bellina, CEO van telersorganisatie La Maggiolina, toonaangevend op het gebied van de teelt, handelswaarde…

Weens Groenten Orkest

Van klassiek op kool tot techno op pastinaak

Het Weense Groenten Orkest is een 10-koppig ensemble uit de stad van Beethoven, Brahms en Mozart. Ze spelen op groenten. De afgelopen 21 jaar heeft de groep bijna 300 shows gegeven op volgepakte locaties over de hele wereld en ze brachten alles ten gehore, van klassiek op kool tot techno op pastinaak.…

Futuristische snack doet denken aan ruimtevaarttijdperk

Strauss is een Israëlische levensmiddelenproducent. Het bedrijf test momenteel een futuristische snack uit die bereid wordt volgens de dezelfde technologie als NASA toepast voor het ontwikkelen van astronautenvoeding. De nieuwe snack bestaat uit een voedzaam blokje dat gemaakt is van gevriesdroogde en…

Love Fresh, nieuw merk voor gezonde 'snacks'

Tijdens de internationale Fruit Logistica beurs presenteerde het Britse concern Grupo G's Fresh een nieuw product, dat binnenkort te vinden zal zijn in Europese winkelschappen. Met dit product, dat op de markt gebracht zal worden onder de nieuwe merknaam Love Fresh breidt G's Fresh zijn assortiment van…

Bouwen met paddenstoelen

Je kunt ze eten, maar je kunt er ook mee bouwen. Tenminste met mycelium, het verwerven netwerk van dunne draden waar paddenstoelen en schimmels uit worden opgebouwd. Studenten van de Kunstacademie St. Joost kregen er een workshop over met als resultaat onder andere plantenpotten en bouwmaterialen. Schetsen, modellen maken in…

Spaanse Anecoop lanceert gebruiksklare groentenpakketten

De productlijn "Bouquet para preparar" bestaat uit verpakkingen met daarin de benodigde groenten voor het bereiden van crèmes, soepen, vegetarische maaltijden, salades of smoothies. Momenteel bevindt de meerderheid van de teelt van Anecoop voor deze productlijn zich in de regio Valencia. In het laatste…

Fresh Attitude

Grote Canadese teler met Nederlandse roots introduceert voorgewassen babysla en salades bij retailers

Het Canadese familiebedrijf Vegpro International introduceert hun meest populaire producten aan West-Canada. Fresh Attitude voorgewassen babysla en salades hebben hun officiële debuut gemaakt in het assortiment van West-Canadese supermarkten en kunnen worden gevonden in de schappen bij grote retailers…

Benoit Janny, MT:

"De strategische conservering van groenten is in ontwikkeling"

Sinds de lancering van natuurlijke modules met een gecontroleerde atmosfeer heeft het Franse bedrijf Janny MT een groot aantal fruittelers begeleid bij hun projecten voor fruitconservering. Tijdens SIVAL 2019 bleef de interesse van de groentensector groeien, merkte ook manager van het bedrijf Benoit…

US: Producent van verpakte salades breidt klantenbestand uit

BrightFarms, een merk dat lokaal geteelde verpakte salades produceert, breidt zijn klantenbasis uit naar nieuwe winkels en markten in het hele land. Het bedrijf verbouwt bladgroenten en kruiden in hydrocultuurkassen om de consument het hele jaar door lokale producten te kunnen leveren. De producten van…


© GroentenNieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven