Beleving van de klant
Bij de inrichting en decoratie wil je een reactie uitlokken. Je wilt de bezoeker beroeren, overweldigen of overtuigen van jouw product. Ga zelf eens na als je een winkel binnenkomt, wat je nu eigenlijk aanspreekt aan de sfeer en inrichting. Waarom gaat men liever naar het Vlaamsch Broodhuys dan naar Bakker Bart? Bij de eerste kom je in een sfeervolle setting terecht. Met uitvergrote foto’s van tarwe en een tot op de details afgestijlde inrichting is het bijna een uitje om een brood te gaan halen. De winkel vertelt een verhaal. Zet dat tegenover de plavuizen kille inrichting van andere broodzaken en je voelt direct waarom koopbereidheid bij een goede winkelinrichting hoger is.Naar de groenteboer
Zo geldt dat ook voor groentewinkels. Juist nu biologisch eten, de boer en alle zaken die daarmee te maken hebben, een hot issue zijn, is een bijbehorende sfeer cruciaal. Men neemt de moeite om naar een speciaalzaak te gaan in plaats van de dagelijkse groente en fruit bij de supermarkt aan te schaffen. De klant koopt een verhaal en een bezoek is een beleving an sich. Waarom niet de sceptici overtuigen van een bezoek door middel van een prettige aankleding? Dat begint al op straat.Boomlange paprika en een levensgrote ui
Met 30 jaar ervaring kent Jokalux de klappen van de zweep als het om winkelinrichting gaat. Op Jokalux.nl zijn verschillende xxl groenten- en fruitobjecten te vinden, alsmede de mogelijkheid er zelf een op maat te laten maken. Bijzonder met het logo van de winkel erin verwerkt of een sterke pay-off. Niet alleen polyester groente en fruit zijn hier te vinden. Denk aan het krijtbord met aanbiedingen als een nostalgische manier om een stukje winkel naar buiten te brengen. Of de levensgrote softijsjes die snackbarhouders sinds jaar en dag op de stoep parkeren. Knap als je dan geen trek krijgt in een ijsje! Doe dit als groentewinkel met een grote paprika, peper of banaan. En een gigantisch vrolijke gezonde ananas als blikvanger, binnen of buiten, springt direct in het oog.Ga voor meer inspiratie naar je favoriete winkel. Ga na waarom je hier zo graag koopt, de sfeer prettig is of waarom deze winkel veel bezoekers trekt. Vraag advies aan professionals en creëer je eigen unieke winkelinrichting. Check groothandels als Jokalux voor unieke items die je niet overal tegenkomt. En zorg dan voor voldoende voorraad om de koopbereidheid van je klanten op te vangen!