Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Winkelbelevenis; een sfeervol uitje

Het assortiment is ruim. Op een poster staan de aanbiedingen en de schappen zijn gevuld. De nieuwe winkel is klaar voor de handel. Laat de klanten maar komen! Maar er mist iets. De koeling is gloednieuw en het personeel is klaar voor de opening, maar de aankleding laat te wensen over. Een sfeervolle decoratie verhoogt de beleving van de klant en daarmee ook de koopbereidheid van de klant. Er is dus werk aan de winkel!


Beleving van de klant

Bij de inrichting en decoratie wil je een reactie uitlokken. Je wilt de bezoeker beroeren, overweldigen of overtuigen van jouw product. Ga zelf eens na als je een winkel binnenkomt, wat je nu eigenlijk aanspreekt aan de sfeer en inrichting. Waarom gaat men liever naar het Vlaamsch Broodhuys dan naar Bakker Bart? Bij de eerste kom je in een sfeervolle setting terecht. Met uitvergrote foto’s van tarwe en een tot op de details afgestijlde inrichting is het bijna een uitje om een brood te gaan halen. De winkel vertelt een verhaal. Zet dat tegenover de plavuizen kille inrichting van andere broodzaken en je voelt direct waarom koopbereidheid bij een goede winkelinrichting hoger is.



Naar de groenteboer

Zo geldt dat ook voor groentewinkels. Juist nu biologisch eten, de boer en alle zaken die daarmee te maken hebben, een hot issue zijn, is een bijbehorende sfeer cruciaal. Men neemt de moeite om naar een speciaalzaak te gaan in plaats van de dagelijkse groente en fruit bij de supermarkt aan te schaffen. De klant koopt een verhaal en een bezoek is een beleving an sich. Waarom niet de sceptici overtuigen van een bezoek door middel van een prettige aankleding? Dat begint al op straat.


Boomlange paprika en een levensgrote ui

Met 30 jaar ervaring kent Jokalux de klappen van de zweep als het om winkelinrichting gaat. Op Jokalux.nl zijn verschillende xxl groenten- en fruitobjecten te vinden, alsmede de mogelijkheid er zelf een op maat te laten maken. Bijzonder met het logo van de winkel erin verwerkt of een sterke pay-off. Niet alleen polyester groente en fruit zijn hier te vinden. Denk aan het krijtbord met aanbiedingen als een nostalgische manier om een stukje winkel naar buiten te brengen. Of de levensgrote softijsjes die snackbarhouders sinds jaar en dag op de stoep parkeren. Knap als je dan geen trek krijgt in een ijsje! Doe dit als groentewinkel met een grote paprika, peper of banaan. En een gigantisch vrolijke gezonde ananas als blikvanger, binnen of buiten, springt direct in het oog.

Ga voor meer inspiratie naar je favoriete winkel. Ga na waarom je hier zo graag koopt, de sfeer prettig is of waarom deze winkel veel bezoekers trekt. Vraag advies aan professionals en creëer je eigen unieke winkelinrichting. Check groothandels als Jokalux voor unieke items die je niet overal tegenkomt. En zorg dan voor voldoende voorraad om de koopbereidheid van je klanten op te vangen!

Publicatiedatum: