Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
“Ik dacht dat ik jaren terugging in de tijd”

Startende fruithandelaar zet eerste stappen op Spaanse Polder

Tholen – Ondernemende geesten zien kansen in thuisbezorging. De behoefte daaraan is groeiende, zeker sinds de corona-uitbraak. Met een telefoon, vervoer en betaalmogelijkheid en flink investeren in bekendheid kom je namelijk al een heel eind. Student Dio Nimako zette op die manier fruithandel Vers Fruit Charlois in Rotterdam op toen zijn werk als freelance kok door corona opdroogde. Zo zette hij ook voor het eerst voet op de Spaanse Polder om inkopen te doen, een stap terug in de tijd.

Zelf begint Dio elke dag met een glas verse jus

Als chef-kok vertrouwde hij op zijn kennis en ervaring voor de inkoop maar hoe dat werkte, wist hij nog niet precies. Dio: “Via Google kwam ik bij Spaanse Polder terecht. Toen ik daar de eerste keer rond ging kijken om te zien hoe het werkte, schrok ik wel een beetje. Ik dacht dat ik jaren terugging in de tijd. Ik was de groothandel gewend, daar wordt alles mooi gepresenteerd en zit overal een prijskaartje op. Gelukkig werd ik wel heel goed geholpen en legden de handelaren uit waarom de ene doos 4 euro en de ander 8 euro kost, terwijl ze er eigenlijk vrijwel hetzelfde uitzien. Nu ik er een tijdje rondloop snap ik ook wel dat het basic karakter eigenlijk nog altijd heel goed werkt.”

Het sluiten van de markten en horeca in Rotterdam zorgden ervoor dat Dio op het idee kwam om een bezorgservice op te zetten. “Veel mensen vinden het in deze tijd toch niet prettig om naar de supermarkt te gaan, markten in Rotterdam waren ook een tijd lang gesloten en vanuit Charlois gezien is de markt niet gemakkelijk bereikbaar. Charlois is een grote wijk met veel inwoners en daarom zag ik wel kansen”, vertelt Dio.

Via flyers en Facebook maakte hij bekend dat hij fruit aan huis in de wijk levert. “Na de eerste keer flyeren kreeg ik één reactie op 1000 flyers, dus begon ik even te twijfelen over mijn idee. Ik heb een en ander aangepast en doorgezet en inmiddels loopt het aantal bestellingen op en ben ik best tevreden.”

Bezorgen met een glimlach

Zijn klanten zijn blij met de service van Dio, die een stralende glimlach bij iedere aflevering belooft. “Ik bezorg een maal per week en heb al veel klanten die herhaalbestellingen plaatsen en voor de heel week bestellen. Ik probeer goed in te schatten wat mijn klanten nodig hebben. Als ze veel bananen bestellen, zorg ik dat die van verschillende rijpheid zijn zodat ze er de hele week van kunnen eten.”

Dio hoopt door te groeien naar wekelijks 100 bestellingen op twee bezorgdagen. “Ik vind het heel leuk om te doen en kan die hoeveelheid in mijn eentje en naast mijn studie bestuurskunde goed aan”, besluit Dio.

Voor meer informatie
Dio Nimako
Vers Fruit Charlois
FB Vers Fruit Charlois