Abonneren

Vacatures

"Tweetende tuinders"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Udea introduceert Puur NL zachtfruit

Tholen – Udea voegt diverse zachtfruit soorten toe aan het Puur NL merk dat de groothandel in biologische voedingsmiddelen vlak voor de zomer lanceerde. Binnen het AGF-assortiment omvatte Puur NL al diverse soorten sla (rucola, veldsla en baby leafs), ui- en tomatensoorten. Allemaal biologische of biologisch-dynamisch geteelde producten met daarbij een duidelijk herkomst verhaal en verpakt op een verantwoorde manier.



"Telers van Puur NL producten voldoen niet alleen aan de biologische beginselen, maar hebben meer te bieden. Ze leveren producten met een verhaal. Puur NL brengt deze producten bij elkaar. Een assortiment bijzondere biologische producten uit de regio. Met een heldere aanduiding over de herkomst: door wie, waar en hoe wordt er met hart, ziel en grote overtuiging aan de producten gewerkt. Maar ook met de zekerheid dat de consument het beste krijgt. In smaak, kwaliteit, oorsprong en vakmanschap", vertelt Danny Schüttler, Brandmanager private labels bij Udea.

Krachtig onderscheidend merk voor speciaalzaken
"Udea levert aan natuurvoedingswinkels, biosupers en speciaalzaken. In de huidige marktsituatie ondervinden zij concurrentie van de reguliere supermarkten. Met Puur NL bieden we de winkeliers een sterk merk waarmee zij zich kunnen blijven onderscheiden. Het is altijd uit Nederland, verteld exact wie de teler is, waar deze vandaan komt en wat het product bijzonder maakt. Dit doen of kunnen reguliere supermarkten niet. Verder vindt de consument smaakvolle en gezonde producten die op een biologisch en duurzaam verantwoorde wijze worden gemaakt steeds belangrijker. Maar het gaat inmiddels verder. Men is op zoek naar lokale bijzondere producten. Wil weten wie het maakt, waar en hoe het wordt gemaakt. Puur NL voorziet in deze behoefte."



Danny geeft aan dat de ontwikkeling van Puur NL best wat voeten in de aarde heeft gehad. "De krachtigste merken zijn de merken die weten wie ze zijn, daarin keuzes durven maken en de boel tot in detail op orde hebben. Dat wil ik dan ook graag terugzien in de merken die ik zelf ontwikkel. Het kostte bijvoorbeeld veel tijd om de juiste waardevolle informatie bij telers en boeren los te krijgen. Maar toen ik eenmaal zag wat we aangeleverd kregen, wist ik het meteen: hiermee hebben we een onderscheidend merk te pakken."



Bewust & milieuvriendelijk(er) verpakt
Puur NL wil het milieu zo min mogelijk belasten en verpakt daarom alleen als dit de kwaliteit van het product ten goede komt. Zo duurzaam mogelijk. De bakjes van de verpakte groenten en fruit is daar het bewijs van. Door dit product te verpakken, blijft de inhoud langer vers en verspillen we minder voeding. "Het karton van deze verpakking is gemaakt van PaperWise. Dat is een nieuwe generatie karton met een laag milieu impact. Het wordt gemaakt van landbouwafval: stengels en bladeren die overblijven na oogst. Het is volledig composteerbaar en mag dus zowel bij het GFT-afval als bij oud papier. De folie en het etiket van saladeverpakkingen zijn, net als de net verpakkingen van uien (inclusief label en sluiting) gecertificeerd composteerbaar en mogen bij het GFT-afval. Heeft de klant geen GFT-afvalbak, dan mag folie + etiket bij restafval. De folie mag niet bij plastic afval, dat verstoort namelijk het plastic recycle proces. Op alle Puur NL verpakkingen staat een weggooiwijzer. Zo weet de consument precies hoe deze qua afvalwerking met de verpakking om moet gaan."

Voor meer informatie: www.udea.nl/puurnl
Udea
Doornhoek 4040
5465 TD Veghel
T: +31 413 256700
E: info@udea.nl
W: www.udea.nl
 

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven