
Geen kerstshow meer

Als afsluiter van een diner heeft Postuma een flyer voor de consument ontwikkeld om een fruitkerstboom op tafel te kunnen toveren. Als basis voor de fruitboom gebruikt de detaillist of consument de piepschuim kegel uit het pakket van de AGF-specialist. Iedere consument kan zijn eigen favoriete fruit kiezen, maar Postuma AGF heeft ook een assortiment fruitsoorten geselecteerd welke makkelijk en handzaam zijn om op de boom te prikken. Voor de piek van de kerstboom kan men eenvoudig een ster snijden uit een ananas of een plakje carambola.
Voor de sfeer op tafel is Postuma AGF ook aan de slag gegaan. Met een handleiding voor fruitlichtjes kunnen consumenten een feest van kleur en licht op tafel zetten. Ze hebben daarvoor fruit of groente nodig die stevig genoeg zijn om uit te hollen en om een figuurtje in te maken, zoals pompoenen, paprika's, meloenen, ananas enz.

X-mas time = appeltime bij Postuma AGF
Verder pakt Postuma bijzonder uit met appelen. Dit jaar is het anders dan anders. Door deels mislukte oogsten liggen de prijzen een stuk hoger dan de afgelopen jaren. Nu is dat niet zo erg voor een seizoen, maar er wordt wel een stuk minder aandacht aan besteed richting de consument. Andere jaren zie je dit product dag in dag uit overal in de actie en dat is dit jaar toch wel anders. Nu we vlak voor de kerstdagen zitten, vindt Postuma AGF het tijd om dit toch populaire fruit weer eens op een leuke manier onder de aandacht te brengen. Dat doen ze via de X-mas special van Marlene, 7 appelsoorten in een kerstshowdoos die in een beperkte oplage beschikbaar zijn. Daarnaast is het nieuwe ras Yello voor het 2e jaar verkrijgbaar, een bijzondere appel waar klanten zeker over zullen praten! Ook de 'gewone' Marlene worden onder de aandacht met de nieuwe slogan: De dochter van de Alpen met als tip de promotiefilm in de winkel af te draaien op een beeldscherm in de winkel. Appelen, die je zo in de boom kan hangen. Het zijn de puur natuur appelen met een kerstversiering.

Fruitboom van Postuma AGF
Feestelijk
"Gebroeders van Aarle inspireert haar klanten het hele jaar door middels facebook, mail, inspiratie-bijeenkomsten en persoonlijke contactmomenten maar in de december-feestmaand doen we daar nog een schepje bovenop", vertelt Vittoria Roitero. "Zo hadden wij een ludieke trolley-actie met Pink Lady en een (s)intekenactie met snacktomaten rondom sinterklaas en hebben wij voor de kerstdagen een exclusieve Like & Win actie voor de consument met Honingtomaten-ketchup (incl. een prachtig kookboekje) en diverse aansprekende intekenacties met tomaten, dadels, maaltijden, paddenstoelen en exoten."
16 producten
Vroegop-Windig heeft een kerstinspiratieflyer gemaakt met daarin kerstrecepten en 16 producten waarmee klanten geïnspireerd kunnen worden: exoten, chocoladedadels, gekleurde aardappelen en paddenstoelenmixen en verder minigroenten, groente asperges, cranberry's, verse sappen, bewerkt fruit maar ook niet AGF als biologische zuivel en duurzame vis.