
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- Nieuwe hydraulische hydrokar gaat binnenkort met loonwerker de kas in
- "Absolute vochtgehalte, een onmisbaar instrument in de klimaatregeling"
- Crisisupdate: 'Wintersportprobleem' treft ook energiemarkt
- Telers naar Brussel voor glastuinbouwlobby over gewasbescherming
- Amerikaanse startup Upward Farms stopt alle vertical farmingactiviteiten
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
strijd wordt bepaald door slimme software
Maaltijdbezorging nog nooit zo populair
Snelheid en gemak doorslaggevend bij uitrol bezorgdiensten
Bij het laten bezorgen van maaltijden spant de pizza veruit de kroon. Pizza's waren in het tweede kwartaal van 2017 goed voor een omzet van ruim 93 miljoen euro. Grill-gerechten staan op een tweede plaats, met een omzet van ruim 77 miljoen euro, gevolgd door fastfood met ruim 60 miljoen euro. Het hoogste gemiddelde bedrag per bestelling geven consumenten uit aan Japanse maaltijden of sushi (17,69 euro per persoon), gevolgd door andere Aziatische maaltijden (13,20 euro per persoon). 80 procent van de consumenten geeft aan trouw te zijn aan één (bezorg)platform. De concurrentie is groot en er is schaal nodig om een bezorgplatform winstgevend te krijgen. Dit vraagt volgens ABN AMRO om slimme investeringen.
Inzetten op slimme software kan omzet maaltijdbezorging vergroten
Slechts 35 procent van de bezorgmaaltijden wordt online besteld. Het overgrote deel van de bestellingen vindt nog telefonisch plaats. Restaurants kunnen hier een inhaalslag maken. "Bij het bezorgen van maaltijden zijn bestel- en betaalgemak, transparantie over bezorgtijden en vooral de bezorgsnelheid doorslaggevend. Daarom is een goede, geautomatiseerde communicatie cruciaal voor de groei van maaltijdbezorgers. De verwachtingen van de hongerige consument, deelnemende restaurants en fietsende bezorgers moeten volledig en real time op elkaar worden afgestemd. Op termijn wordt de slag om de meest populaire bezorgmaaltijd daardoor niet beslist door de beste chefs of ingrediënten, maar door de software die deze communicatie mogelijk maakt", zegt Stef Driessen, Sector Banker Leisure van ABN AMRO.
Het volledige rapport is hier te downloaden.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2020-07-23 Overdekt boodschappen doen op de markt bij Vitamientje.nl
- 2020-07-21 Burgemeester Aboutaleb neemt poolshoogte bij de Groentemannen van Rotterdam
- 2020-07-21 Lokalemarkten.nl biedt marktkooplui perspectief
- 2020-07-20 “Dit willen we verkopen en dan ga je het ook verkopen”
- 2020-07-07 De Fruitmand verleidt de passanten met een gezond aanbod voor op het strand
- 2020-07-03 Support Your Locals boxen zijn een succes
- 2020-07-02 Binnenkort op fruitsafari in de nieuwe versmarkt van de Bananenboxer
- 2020-06-29 Jack en Dorine Verhaegh voor de laatste keer op de markt in Rooi
- 2020-06-29 Startende fruithandelaar zet eerste stappen op Spaanse Polder
- 2020-06-25 “Als je biologisch en streekgebonden kan combineren, sla je twee vliegen in één klap”
- 2020-06-24 Anekdotes van een Amsterdammer
- 2020-06-22 “Belgische klanten nemen kilo’s groenten mee”
- 2020-06-17 “Waar is de handel in groenten en fruit klasse 2?”
- 2020-06-15 Primeur voor Fruitshop: eerste groentewinkel met zelfscan kassa’s
- 2020-06-02 Fruit 4 You stopt na 5 generaties
- 2020-05-28 Lubbers AGF Nieuw-Amsterdam is nu Harrie en Gea Jeuring
- 2020-05-26 Scheids- en grensrechter zorgen voor 1,5 meter afstand op markt Avelgem
- 2020-05-26 Geen groenten en fruit op het Abattoir
- 2020-05-25 “In plaats van 50 werden er 600 boxen besteld”
- 2020-05-25 "Directe verkoop van aspergeboxen levert meer op dan de veiling"