Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Waterkers maakt comeback op Britse markt

Waterkers is populair in het Verenigd Koninkrijk. Televisiekoks en supermarktacties hebben het product weer helemaal teruggebracht. Ook de Watercress Company heeft een grote rol gespeeld in de comeback van de waterkers op het dagelijkse menu van Britse families. 



"De verkoop begon 12 jaar geleden af te nemen," aldus Tom Amery van The Watercress Company. "Waterkers maakte geen deel uit van de dagelijkse voeding. Dit is nu veranderd. De populariteit stijgt nog steeds. Het is geen moeilijk product om te promoten. Het is bekend hoe gezond waterkers is." 



The Watercress Company heeft een areaal van 56 hectare, voornamelijk in het Verenigd Koninkrijk, maar ook in de VS en Spanje. De waterkers groeit in de open lucht op bedden met gravel. De zaden krijgen om de groei te bevorderen extra water zodra ze geworteld zijn. Het bedrijf wil zijn productie de komende jaren uitbreiden.



Waterkers heeft veel licht nodig om te groeien. Dankzij het grijze weer groeiden de gewassen wat langzamer dan normaal. Het aanbod werd echter aangevuld door volumes uit de VS, die binnen 24 uur na de oogst in het VK kunnen arriveren. De traditionele piekperiode voor de verkoop van waterkers is in januari en februari.

Voor meer informatie:
Email: [email protected]

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer