Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Marokko: cherrytomaten sleutel tot succes Delassus

Delassus, teler en exporteur van onder andere de bekende Duroc cherrytomaatjes, begon zo'n dertig jaar geleden met de teelt van citrus. De focus op een aantal producten is al jaren de sleutel tot succes voor het bedrijf, dat zich nu voornamelijk richt op bloemen, druiven en tomaten.

"Focussen, zodat we sterk en professioneel kunnen zijn, is het idee," aldus directeur Bennani-Smires. Het bedrijf legt zich nu al vijf jaar toe op het telen van tomaten, dat jaarrond door in kassen gebeurt. "Omdat we ons alleen richten op cherrytomaten, is onze kwaliteit erg hoog."


 
Het grootste deel van de Duroc tomaatjes zijn bestemd voor het Verenigd Koninkrijk. "Britste consumenten verlangen de hoogste kwaliteit en voedselveiligheid. Dit motiveert ons om bij te blijven op het gebied van technologie en certificaten." Ook innovatie is een belangrijk aspect voor Duroc. "We hebben onze eigen onderzoeks- en ontwikkelingsafdeling die nauw samenwerkt met grote veredelingsbedrijven om de beste rassen te selecteren. Zo blijven de gewassen aansluiten bij onze bedrijfsfilosofie en de eisen van de consument."


Kacim Bennani-Smires, CEO van Delassus, op Fruit Logistica dit jaar

"We telen zo'n 25.000 ton cherrytomaatjes per jaar op een areaal van 300 hectare. Deze 300 hectare is verspreid over 10 kassen, uitgerust met moderne hydrocultuur waardoor overtollig water uit het systeem gefilterd wordt." Bennani-Smires benadrukt dat de techniek slechts een onderdeel vormt van het proces en prijst zijn werknemers. "Elke dag richten ruim 3.000 toegewijde werknemers zich op de teelt. Zonder hen zouden onze producten nooit zo'n hoge kwaliteit hebben. Omdat we het hele jaar door telen, kunnen we ons arbeidsaanbod stabiel houden." Hierdoor kan het bedrijf investeren in zijn werknemers en talentvolle krachten vasthouden. 

Toch draait alles volgens Bennani-Smires om dat ene aspect dat zijn bedrijf tot een succesvol bedrijf maakt: hun focus. "We zijn één teler, die zich richt op één product, dat we het hele jaar door telen. Dus we weten waar we mee bezig zijn."
 
Voor meer informatie: 
www.delassus.com



Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer