Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Ook detailhandel bloemen heeft last van supermarkt

De Nederlandse bloemenhandel heeft het moeilijk. Internationaal doen we nog leuk mee, maar de bloemenzaak op de hoek van de straat heeft het moeilijk. Ciccolella, een van Nederlands grootste handelaars in bloemen, heeft maandag het faillissement aangevraagd. De afgenomen vraag vanuit Oost- en Zuid-Europa was funest. Is Nederland nog een bloemenland? Volgens FloraHolland, de veiling in Aalsmeer, gaat het best goed. “We zagen in 2012 nog een omzetgroei van drie procent”, zegt een woordvoerder. De veiling draaide een omzet van 4,28 miljard euro.

Het mag zo zijn dat internationaal nog steeds Nederlandse bloemen worden verkocht, op de Nederlandse markt loopt het minder. “De binnenlandse markt heeft wel te lijden van de recessie”, zegt Herman de Boon van de Vereniging Groothandel Bloemkwekerijproducten.

“Klanten kiezen niet meer op kleur, maar op de prijs van bloemen”, ziet Roderick Carels van Veronica’s Bloembinderij in Amsterdam. Het bosje tulpen dat hij niet kan verkopen voor minder dan vier euro, kost bij Albert Heijn twee euro. “Maar daar doen ze voor zestig euro boodschappen. Dus dat verlies verdienen ze wel terug.” En nu? “Scherp blijven en hard werken.”
 
Bron: Metronieuws
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer