Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Reputatie Nederlandse tomaat in Duitsland verbeterd

In opdracht van het GroentenFruit Bureau meet het Productschap Tuinbouw jaarlijks het imago van de tomaat op de Duitse markt. Smaak en goede kwaliteit zijn voor de Duitsers de belangrijkste imagoaspecten. De Nederlandse tomaat kreeg in 2012 een 6,1 terwijl we in 2010 nog een 5.5 kregen. Onze ambitie is natuurlijk om dit cijfer verder omhoog te krijgen. Daar werken we hard aan en ook de campagnes ‘Sicher ist Lecker’ en ‘Frische ist Leben’ hebben daarop een positief effect. De belangrijkste basis blijft natuurlijk het product zelf. De consument moet de goede smaak keer op keer zelf kunnen ervaren! Dat meldt het MyTomato-team in de nieuwsbrief.



Vooruitzicht 2013

MyTomato gaat ook volgend jaar volop de Duitse markt op om consumenten te informeren en te inspireren. "De telersverenigingen van DPA hebben het jaarplan 2013 goedgekeurd. De voorbereidingen voor het komende seizoen draaien al op volle toeren. Wij gaan door met ons tomatenoffensief in de media. Middels free publicity proberen we het bereik nog hoger te krijgen dan dit jaar. Ook TV en radio zullen daarvoor worden benaderd. MyTomato wil vooral samenwerken met media voor de wat jongere doelgroep van 20 tot 45 jaar. De tomaat met een gezonde levensstijl verbinden, is wat deze groep aanspreekt.

In 2013 willen we met onze proeverijen nog meer directe koopimpulsen realiseren. Dit betekent dat we meer met de retail gaan samenwerken. We denken daarbij aan proeverijen in de buurt van supermarkten, een informatiestand, receptkaarten en prijsspelen.
Op 18 januari verschijnt de eerste MyTomato Newsletter für den Handel. Marketeers, beslissers in de retail, cateraars etc. ontvangen hem gratis. Wij informeren ze over de campagne, achtergronden in de teelt en ontwikkelingen bij consumenten. Telers en telersverenigingen komen regelmatig zelf aan het woord.
 
We starten het campagnejaar op de Grüne Woche in Berlijn. Met een assortimentspresentatie, zoals u die kent van de Floriade, proeverijen, een fotoactie voor tomatenfans en een Rad van Fortuin, zullen we zeker opvallen bij de 400.000 bezoekers die daar worden verwacht."

Voor meer informatie:


Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer