Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Paprika-stoplicht boekt succes op Spaanse markt

Het jonge bedrijf Upfresh werd twee jaar geleden opgericht door een partnerschap van vier ondernemers, toen General Mills hen de vergunning gaf om een breed scala verwerkte en onbewerkte producten te verkopen onder de merknaam Gigante Verde Fresh.

José Luís Giménez, manager van Upfresh: "Upfresh verwerkt alle soorten verpakte groenten: van sla, tomaat, broccoli, bloemkool, paprika, komkommer... tot salades, rucola en groenten voor de magnetron. In tegenstelling tot Gigante Verde, die al voor dertig jaar ingeblikte groenten verkoopt in Spanje, zijn onze producten allemaal vers."


Gigante Verde Fresh biedt al zijn versproducten aan in verpakkingen

Volgens Giménez is één van de best verkopende producten op dit moment de Nederlandse komkommer, alsook de 'tricolour'-paprikaverpakking (groen, rood en geel), veelgevraagd in landen zoals Duitsland en Nederland. "We hebben de licentie om het product in heel Europa te verkopen, omdat we dachten dat het alleen in het buitenland zou verkopen; echter, ondanks dat het een relatief nieuw product is in Spanje, waren we verrast dat het zo'n verkoophit werd", zei hij.


Tricolour-paprikaverpakking van Gigante Verde Fresh

Eén van de sleutels tot succes van de Tricolour-verpakking, aldus Giménez, is de uniformiteit in grootte. "Klanten willen dat de paprika's allemaal dezelfde maat hebben. Normale groene en rode paprika's zijn ongeveer gelijk in grootte, maar dat is niet het geval voor gele paprika's. Soms vind je verpakkingen waarin de groottes enorm verschillen, maar wij bieden uniformiteit met verpakkingen van 600 gram - elke paprika weegt rond de 200 gram."

Wat betreft uniformiteit: Upfresh behoudt ook het hele jaar dezelfde prijzen. "Het hebben van vaste prijzen heeft voor- en nadelen. Soms maak je winst, soms neemt de prijs van een bepaalde groente toe en loop je geld mis. Onze strategie is populaire producten aan te bieden waar klanten altijd dezelfde prijs voor betalen."


Reeks magnetrongroenten

Dankzij de brede reeks variëteiten van elk product "is het doel om elk product het hele jaar door te verkopen. In de winter hebben we bijvoorbeeld sla van de kust van Murcia, terwijl het product in de zomer afkomstig is van de hogere bergachtige gebieden in Granada. Hoewel we nu pas beginnen, is het groeipotentieel voor Upfresh enorm", concludeert José Luís Giménez.

Voor meer informatie:
José Luís Giménez
UPFRESH
Ctra. San Cayetano - Km 1,
El Mirador - San Javier, Murcia. Spain
+34 968 17 45 10
[email protected]
[email protected]
www.upfresh.es
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer