Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tuinbouw Jongeren fanatiek tijdens Powersessie

Welke krachten bepalen de economische groei en welke invloed heeft dat op de tuinbouw? Deze vragen stonden centraal tijdens de jaarlijkse ledenbijeenkomst van de Westlandse Tuinbouw Jongeren.

Grote betrokkenheid

Meer dan honderd Tuinbouw Jongeren kwamen maandagavond naar Rabobank Westland voor de jaarlijkse ledenbijeenkomst. “Je merkt de grote betrokkenheid van de jongeren” zegt Roger Martinus, Analist van Rabobank Westland. Hij opende de avond met een presentatie over de mondiale ontwikkelingen die van invloed kunnen zijn op de olie en gas prijzen. Verwachten we economische groei of juist krimp? Martinus maakte een onderverdeling naar de drie grote regio’s namelijk Europa, Noord-Amerika en opkomende economie (China, India, Rusland). Het doel van de presentatie was om aan te geven waar de kansen en risico’s voor deze jonge tuinbouwondernemers liggen.



Powersessie

Powerhouse organiseert door het hele land Powersessies voor haar klanten. Dit maal voor de Tuinbouw Jongeren Westland. Allereerst werd er een koppeling gelegd tussen de presentatie van Martinus en de energieprijzen door Arjan Langeveld, Portfolio Analyst bij Powerhouse. Daarna konden de jongeren zelf aan de slag met een digitale simulatie van energiehandelshuis Powerhouse. De Simulatie maakte het mogelijk om ervaring op te doen met het handelen op de energiemarkt. De jongeren zaten zelf aan het roer en konden gas en elektra in- en verkopen en daarbij rekening houden met constant veranderde omstandigheden. Dit liep uiteen van veranderingen in het politieke klimaat tot verplichte reductie van CO2 uitstoot. Zo werden de effecten van de eerder besproken mondiale gebeurtenissen concreet. “Het enthousiasme en fanatisme waarmee de jongeren het spel spelen is goed om te zien.” zegt Nina Meijerink, Marketeer bij Powerhouse.

“Het was een inspirerende avond”, besluit Tom Zwinkels voorzitter van Tuinbouw Jongeren Westland.

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer