
Lemmens
"Na tien jaar hebben we de winkel nogmaals vernieuwd en zijn we overgestapt op het GNC-concept. Dit houdt in dat de mensen zichzelf mogen bedienen en zich thuis voelen in de winkel. Dat ze ook zo lang mogelijk blijven hangen om alles te bekijken en te proeven. Dit werkte eveneens erg goed."
Annemie Van Eepoel
"Eind vorig jaar zijn we in contact gekomen met Lemmens Winkelinrichting. Vorig jaar voor kerst is de winkel uitgebreid en heeft een volledig nieuwe look gekregen."

"Het contact met Lemmens is heel goed verlopen. Het klikte meteen. Dit kwam ook omdat we een gemeenschappelijke eigenschap deelden: passie voor het vak. Ik vertelde mijn ideeën en we maakten samen een concept. Ze hebben heel degelijk werk geleverd en ik ben er erg tevreden mee. De uitstraling van de winkel is landelijk en strak en we hebben gekozen voor een speciale looproute."

Bewerkte producten, zelf gemaakt
"We verkopen nu een volledig versconcept met groenten, fruit, brood en vlees. Er is nu veel meer plaats voor gemaksproducten. Alle salades, smoothies, maaltijden, soepen, schotels, toetjes, delicatessen en bewerkte producten zijn zelfgemaakt. We hebben een vast basisassortiment en daarnaast brengen we ook vaak nieuwe innovaties in de winkel. Waar wij ons in onderscheiden, zijn de vers gesneden groenten die onder het eigen merk worden verkocht. We zijn hier zo bekend om dat ook anderen vragen deze te gaan leveren. We spelen ook in op de seizoenen door deze producten op een speciale manier te presenteren."
Een deel van de maaltijden
"Ons cliënteel is erg uitgebreid en komt van grote afstanden speciaal naar deze winkel. We hebben sinds de vorige vernieuwing ook een speciaal zithoekje, waar klanten hun gekochte producten ook op kunnen eten. In de zomer kunnen ze ook buiten voor de winkel zitten."

Gemaksproducten
De producten worden hoofdzakelijk ingekocht bij groothandel Fruit Vandepoel op de vroegmarkt in Brussel en bij Ben Fresh te Oevel. Annemie ziet een enorme groei in gemaksproducten. "Het is een trend dat vooral de jongere generatie steeds minder tijd aan koken besteed. Toch zijn ze wel bewuster bezig met gezonde voeding. Hiervoor zijn ze bij ons op het juiste adres."
Om op de hoogte te blijven van nieuwe trends en haar eigen ideeën met andere specialisten te delen, is ze BPF-lid. "Als speciaalzaak moet je je continue blijven onderscheiden en inspelen op nieuwe trends. Daarnaast moet je vooral op het gebied van smaak beter zijn dan een supermarkt. We hebben geen groentewinkel meer maar een culinaire eetwinkel. Je moet telkens een stapje voorlopen. In de toekomst verwachten we het aanbod maaltijden nog verder uit te breiden en ook de keuken te vernieuwen door gescheiden ruimtes te maken voor het bereiden van koude en warme gerechten."

De vers gesneden groenten worden ter plaatse gesneden, verpakt en verkocht onder het eigen merk

Ook aan de toetjes is gedacht

Voor meer informatie:
Annemie Van Eepoel
Lizzy's Nieuwe Oogst BVBA
De Merodedreef 151-153
2260 Westerlo - België
Tel. 014/54 53 44
Fax 014/54 24 45
[email protected]
www.lizzysnieuweoogst.be