
Informatie delen met groentemannen
"Uit onderzoek komen rapporten en deze zijn natuurlijk lastig om te overhandigen. Daarom geven we hier een andere draai aan. Eén van de manieren om dit te doen was de beurs AGF Detail. Hier konden we onze informatie direct delen met de groentemannen die daar aanwezig waren. Daarnaast legden we de focus op de vele mogelijkheden van AGF en het prikkelen van de zintuigen. Zo hebben we op de beurs spruiten gefrituurd en uitgedeeld. Uiteindelijk gaat het erom dat de klant zo goed mogelijk wordt benaderd en dit kan het beste door alle zintuigen te prikkelen. Door producten aan te bieden die onderscheidend zijn kan de groentenspecialist zich het beste onderscheiden van de concurrent, de supermarkt. De bezoekers bij de stand reageerden erg enthousiast. Mensen worden overtuigt door het stukje theater, het proeven, de inspiratie en het verhaal. Dat gebeurt veel te weinig in de winkel."
Kansen in AGF
"Andere manieren waarop we de groenteman willen helpen staan op de website www.kanseninagf.nl. Middels fotomateriaal en filmpjes geven we de informatie die wij hebben verzameld door aan de groenteman. Vaak kunnen ze met eenvoudige middelen al tot veel betere prestaties komen. Er zijn mogelijkheden genoeg. We zijn ook in het buitenland geweest hebben hier nog meer inspiratie uit gehaald. Natuurlijk moeten we rekening houden met wat de detaillist kan veroorloven op het gebied van ontwikkelingen. Het verdienmodel bij nieuwe trends is niet altijd meteen zichtbaar.""Het project is nog niet afgelopen, maar toch kunnen we al constateren dat de groenteboeren aan de slag gaan met nieuwe trends. Er is zeker een ontwikkeling en de betere ondernemers spelen hierop in. Deze worden groter en boren nieuwe doelgroepen aan met nieuwe producten. Het is niet alleen de winkel meer met basis groenten en fruit, maar de AGF-specialist van de toekomst verkoopt ook via internet en is daarnaast in voor trends op het gebied van catering en maaltijdenservice."