Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marktgericht telen begint met marktkennis’

Greenery-telers verkennen Duitse AGF-schap

Op vrijdag 14 september jl. bezocht een groep vruchtgroententelers van The Greenery diverse Duitse supermarkten. Deze excursie is er één uit een reeks en past binnen de aanpak van The Greenery om telers actief te betrekken bij de afzetmarkt. “We zijn het afgelopen jaar met telers naar Engeland, Scandinavië, Italië, Frankrijk en Duitsland geweest om samen de stand van zaken, trends en ontwikkelingen in het AGF-schap te bekijken. The Greenery levert aan vrijwel alle grote retailers in Europa. Afgelopen vrijdag bezochten we een groot aantal Duitse supermarkten", vertelt Henk van der Meij, Productunit Manager Vruchtgroenten bij The Greenery.



"We delen kennis met onze klanten en voeren nauw overleg. Niet alleen over de samenstelling van het assortiment, maar ook over ontwikkelingen in de verschillende markten en de inrichting van het AGF-schap. De uitkomsten van deze gesprekken bespreken we met onze telers. Maar, zo nu en dan is het goed om met elkaar klanten te ontmoeten en winkelpresentaties te bekijken. Zo krijgen we gezamenlijk een goed beeld van de markt. Marktgericht telen begint met marktkennis.”

Betrokkenheid teler

Vanuit de Productunit Vruchtgroenten werken productspecialisten en verkoopmedewerkers van The Greenery samen met telers. De productunit bekijkt de wensen van de klant altijd in het perspectief van de teler. Henk van der Meij: “De focus ligt op het bereiken van een zo goed mogelijke prestatie voor onze telers. We willen het product verkopen langs de kortste weg tegen zo laag mogelijke kosten met de best mogelijke presentatie als resultaat. Vanuit productspecialisme, productmarketing, voedselveiligheid en excellente logistiek willen we dit doel bereiken.”

Wilt u meer weten over werkwijze van de Productunit Vruchtgroenten? Neem dan contact op met Henk van der Meij: [email protected], tel: 06 23 98 14 84 .
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer