Met welk doel staat Van der Hoeven op Horti Fair?
“Dat is tweeledig: onze naamsbekendheid vergroten én het ontmoeten van nieuwe prospects. Vooral dat laatste is voor ons van groot belang. We hebben namelijk maar een beperkt aantal opdrachten per jaar: zo’n vijftien tot twintig. Waar vind je die internationale opdrachtgevers? Voor ons is dat Horti Fair. We staan ook wel op een aantal andere, kleinere beurzen in het buitenland. Maar Horti Fair is het beste internationale communicatiemiddel met mogelijke buitenlandse klanten.”Waarom zouden bezoekers jullie stand bezoeken?
“Wij zijn goed in het leveren van complexe turnkey-projecten, dus tuinbouwprojecten van A tot Z. Wat ons onderscheidt, is dat we veel kennis hebben van het voldoen aan lokale eisen, bijvoorbeeld op het gebied van veiligheid. Daarin hebben we al vijftig jaar ervaring. Overigens richten we ons met onze stand altijd op een beperkt aantal markten. Dit jaar zijn dat Oost-Europa, het Verre Oosten, Rusland en Australië.”Horti Fair koos vorig jaar voor een nieuwe koers. Wat merken jullie daarvan?
“Het is goed dat Horti Fair vernieuwt. Zo werken wij mee aan de HortiSeminars, die dit jaar weer plaatsvinden. Ik vind die seminars een stap in de goede richting. Je laat ermee zien dat de Nederlandse tuinbouw over veel kennis beschikt en dat een beurs draait om kennisoverdracht.”Bron: Horti Fair