Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Aad Sonneveld, Van Nature;
'Onbekend maakt onbemind'
'Telers zijn op zoek naar zekerheid. Naar volop transparantie in afzet. Wat niet iedereen weet, is dat Van Nature die zaken biedt’ vertelt Aad Sonneveld, voorzitter van telersvereniging Van Nature. ‘De sector praat over de markt en dat telers zich daar meer bewust van moeten zijn. Van Nature geeft daar concreet invulling aan.’
Onbekend
‘We merken in de contacten met telers en anderen binnen de sector dat Van Nature en onze werkwijze nog lang niet altijd bekend is. Men is vooral positief verrast over ons, onze aanpak en de prestaties’ aldus Sonneveld. "Van Nature biedt telers transparantie of het nu gaat om de klanten voor wie ze hun producten klaar maken, de centrale regie op de prijsvorming of de administratie. Commissies van telers geven samen met Van Nature inhoud en richting aan het beleid. De service van Van Nature is erop gericht telers openheid en duidelijkheid te geven zodat de telers kunnen ondernemen en zich kunnen richten op hun bedrijfsvoering.Zekerheid biedt Van Nature door een breed bereik in afzet, een goede prijsvorming maar ook door deelmarkten met prima vergoedingen en betalingszekerheid", vult Sonneveld aan.
Kansenpakkers
Aad Sonneveld: ‘Van Nature, één van de grootste telersverenigingen in glasgroenten, verkoopt de producten van haar leden aan vier handelspartners binnen een korte keten waarin direct zaken gedaan wordt met de eindklant. Van Nature zit bovenop de markt. Op basis van dagelijkse productiegegevens en marktinformatie coördineert en regisseert Van Nature de productstroom. We grijpen daar eventueel dagelijks op in, bijvoorbeeld door een deel van de productie aan een ander handelsbedrijf toe te wijzen dan in eerste instantie gepland was met als doel de hoogst mogelijke opbrengst te kunnen ontvangen. Daardoor kunnen we voor onze leden de kansen in de markt pakken’ aldus Sonneveld.
Maatwerk in afzet
Door de afzetspreiding via de vier handelspartners kan steeds geprofiteerd worden van die markten waar op dat moment de beste prijs gerealiseerd kan worden. Daarnaast is maatwerk een belangrijk instrument om meer uit de markt te halen. ‘Op die manier werkt Van Nature aan haar hoofddoelstelling: het beste rendement voor de aangesloten telers bewerkstelligen’ aldus Sonneveld.
Gewoon een goed verhaal
'Zoals gezegd hebben telers behoefte aan zekerheid en aan transparantie. Van Nature wil geïnteresseerden daar graag meer over vertellen. Want Van Nature heeft een goed verhaal en levert de beste prestatie voor haar leden. En dat mag gehoord worden!’ besluit Aad.