Meer marktgericht werken is meer succes
Uit gesprekken met telers en kwekers is gebleken dat er aan de kostenkant niet verder bezuinigd kan worden. Om meer rendement te halen, zul je dus moeten focussen op de voorkant: op marketing. Vandaar dit marketingprogramma. Om meer marktgericht te kunnen werken, bestaande business te verbeteren, nieuwe kansen te zien en succesvolle scenario’s uit te voeren is immers kennis nodig. Kennis over jezelf, de markt waarin je je begeeft, over de keten en de consument. Dit biedt het programma Trotse Teler.
Identiteitsworkshop
De Identiteitsworkshop is een praktische workshop om te bepalen waar de teler staat, wie hij is en wat de betekenis is van die identiteit voor zijn afnemers. In september en oktober vinden er twee sessies plaats voor maximaal 12 telers per sessie. Op deze manier is er veel ruimte voor persoonlijke aandacht.
Consumentensafari
In oktober staat er een Consumentensafari op de agenda. In vier sessies gaan telers van diverse productgroepen zelf in gesprek met de consument om erachter te komen wat de consument bezig houdt en hoe zij naar uw productgroep kijken. Een schat aan informatie, rechtstreeks van de consument zelf, die zal inspireren tot het verbeteren van bestaande business en het creëren van nieuwe kansen.
Retailsafari
Voor de retailsafari reizen we op 29 november met 20 telers af naar het Oosten van het land. Onder begeleiding wordt kennis opgedaan over winkels die relevant zijn (o.a. AH, C1000, Hanos). Met onder meer een workshop ’Observeren/anders kijken in de winkel’ en een rondleiding van een AGF-chef. Begeleid, samen met collega’s, je blikveld verbreden.Begeleid een marketingplan opstellen
Stap voor stap toewerken naar het meest optimale scenario voor nu én de toekomst, dat gaan we doen met het ‘Begeleid marketingplan opstellen’ in november. Twee telers (1 food / 1 non-food) krijgen deze mogelijkheid en de uitgewerkte plannen zullen vervolgens dienen als leidraad voor anderen. Op deze manier kunnen zoveel mogelijk telers er de vruchten van plukken.
Marketingevent Scelta Venlo
Als afsluiter vindt op 31 januari 2012 het Marketingevent plaats bij Scelta in Venlo. Een combinatie van inzichten en handvatten voor meer marktgericht werken, collega’s ontmoeten en inspirerende topsprekers vanuit diverse invalshoeken. Kortom, een boeiende dag voor iedereen! Op de website www.trotseteler.nl vindt u meer informatie en kunt u zich inschrijven voor dit marketingprogramma.