Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
goed doordacht zaaien betekent beter oogsten

Gratis marketingprogramma Trotse Telers in Rivierenland van start

Speciaal voor telers en kwekers in Rivierenland is in samenwerking met de Provincie Gelderland, RCT Rivierenland en de Betuwse Bloem een gratis marketingprogramma ontwikkeld: ‘Trotse Teler’. Hierbij kunnen telers zelf in gesprek met consumenten, op retailsafari, begeleid een marketingplan opstellen en deelnemen aan een marketingevent. Het programma biedt kennis, inspiratie en praktische handvatten voor succesvolle business zonder dat de teler of kweker dat geld of al teveel tijd kost. Deelnemen kan van oktober tot januari 2013 en telers kunnen zich inschrijven via www.trotseteler.nl.



 

Meer marktgericht werken is meer succes

Uit gesprekken met telers en kwekers is gebleken dat er aan de kostenkant niet verder bezuinigd kan worden. Om meer rendement te halen, zul je dus moeten focussen op de voorkant: op marketing. Vandaar dit marketingprogramma. Om meer marktgericht te kunnen werken, bestaande business te verbeteren, nieuwe kansen te zien en succesvolle scenario’s uit te voeren is immers kennis nodig. Kennis over jezelf, de markt waarin je je begeeft, over de keten en de consument. Dit biedt het programma Trotse Teler.

 


Identiteitsworkshop

De Identiteitsworkshop is een praktische workshop om te bepalen waar de teler staat, wie hij is en wat de betekenis is van die identiteit voor zijn afnemers. In september en oktober vinden er twee sessies plaats voor maximaal 12 telers per sessie. Op deze manier is er veel ruimte voor persoonlijke aandacht.

 


Consumentensafari

In oktober staat er een Consumentensafari op de agenda. In vier sessies gaan telers van diverse productgroepen zelf in gesprek met de consument om erachter te komen wat de consument bezig houdt en hoe zij naar uw productgroep kijken. Een schat aan informatie, rechtstreeks van de consument zelf, die zal inspireren tot het verbeteren van bestaande business en het creëren van nieuwe kansen.

 


Retailsafari

Voor de retailsafari reizen we op 29 november met 20 telers af naar het Oosten van het land. Onder begeleiding wordt kennis opgedaan over winkels die relevant zijn (o.a. AH, C1000, Hanos). Met onder meer een workshop ’Observeren/anders kijken in de winkel’ en een rondleiding van een AGF-chef. Begeleid, samen met collega’s, je blikveld verbreden.

 

Begeleid een marketingplan opstellen

Stap voor stap toewerken naar het meest optimale scenario voor nu én de toekomst, dat gaan we doen met het ‘Begeleid marketingplan opstellen’ in november. Twee telers (1 food / 1 non-food) krijgen deze mogelijkheid en de uitgewerkte plannen zullen vervolgens dienen als leidraad voor anderen. Op deze manier kunnen zoveel mogelijk telers er de vruchten van plukken.

 


Marketingevent Scelta Venlo

Als afsluiter vindt op 31 januari 2012 het Marketingevent plaats bij Scelta in Venlo. Een combinatie van inzichten en handvatten voor meer marktgericht werken, collega’s ontmoeten en inspirerende topsprekers vanuit diverse invalshoeken. Kortom, een boeiende dag voor iedereen!

 

Op de website www.trotseteler.nl vindt u meer informatie en kunt u zich inschrijven voor dit marketingprogramma.

 
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer