Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Billboard campagne “Frische ist leben” scoort goed bij de Duitse consument

De EU-billboardcampagne “Frische ist leben” is met stip beland in de top 10 van opvallendste en effectiefste billboards in Duitsland. Het nieuwe billboard hing van mei tot juli op parkeerplaatsen van 2.200 Duitse supermarkten in 900 Duitse steden en bereikte daarmee meer dan 20 miljoen winkelende Duitse consumenten. Het billboard is onderdeel van een driejarige EU-campagne van de Duitse, Belgische en Nederlandse groenten- en fruitsector. De “Frische ist Leben” campagne is een doelgroepoverstijgende voorlichtingscampagne om de Duitse consument te overtuigen van het nut van het regelmatig eten van groenten en fruit. Het billboard werd op 11 mei jl. in Berlijn officieel onthuld door de Duitse minister van landbouw Ilse Aigner.



Mede-initiatiefnemer van deze campagne, GroentenFruit Bureau, werkt hierin samen met de Duitse telersorganisatie BVEO, het Duitse handelsplatform DFHV en het Belgische VLAM onder de paraplu van 5 am Tag. Onlangs onderzochten de twee gerenommeerde instituten IMAS en mafo.de de effectiviteit van reclame-uitingen. In beide onderzoeken was het opmerkelijk dat de billboard “Frische ist leben” als generieke campagne-uiting voor groenten en fruit zo positief werd beoordeeld in vergelijking met andere grote campagnes van A-merken, zoals Heinz, Coca Cola, Heineken of Milka.

 

Internationale samenwerking op Duitse markt

“Deze prestatie is bijzonder als je bedenkt dat het billboard nieuw ontwikkeld is en ook niet kan bouwen op jarenlange naamsbekendheid van een A-merk. Wij zijn dus ook enorm trots op de top 10 notering van deze groenten- en fruitcampagne. Dit bevestigt dat wij de consument daadwerkelijk overtuigd hebben met een fantastische campagne”, aldus Jochem Wolthuis, directeur international GroentenFruit Bureau. Deze internationale samenwerking onder de paraplu van “5 am Tag” is voor GroentenFruit Bureau een belangrijke samenwerking in Duitsland. De campagne wil de Duitse consument ertoe verleiden meer groenten en fruit te consumeren. Momenteel is de tendens namelijk dalend. “Deze internationale billboardcampagne versterkt onze andere campagnes op de Duitse markt. Vanuit de sector lopen nu meerdere grote EU-campagnes in Duitsland, zoals “Sicher ist lecker” voor alle kasgroenten, “My Tomato” voor tomaten en “Colourfultaste” voor paprika. Alle campagnes zijn door het label “Kontrollierte Klasse” inhoudelijk op elkaar afgestemd. Ook zal dit najaar een nieuwe EU-campagne voor conferenceperen samen met de Belgen van start gaan”, zo vertelt Jochem Wolthuis, directeur international GroentenFruit Bureau. Deze campagnes zijn medegefinancierd door Productschap Tuinbouw.

 

Campagne ‘5 Am Tag’

5 am Tag is in Duitsland een voedingscampagne, die zich ervoor inzet dat de consumenten dagelijks vijf porties groenten en fruit eten. De Duitse 5 am Tag campagne is een geregistreerde non profit organisatie. Tot de leden behoren gerenommeerde wetenschappelijke bedrijven zoals het Duitse Voedingscentrum, het Duitse Kankerfonds, ziekenhuizen, ministeries, stichtingen en ook betalende partners uit de wetenschap. De Duitse minister van landbouw, Ilse Aigner, en minister van Gezondheid, Daniel Bahr zijn de Duitse beschermheren van deze campagne. www.5amtag.de
 
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer