BPF-leden gaan cursus voedselovergevoeligheid volgen
Larisse is van mening dat iedereen lekker moet kunnen eten, dus ook consumenten met een voedselovergevoeligheid. Met haar tips laten wij consumenten zien dat een voedselovergevoeligheid geen beperking is maar juist een kans om (weer) te genieten van de veelzijdigheid van verse producten. Bij de BPF is men duidelijk van mening dat er meer kennis nodig is om de consument op termijn het vertrouwen te kunnen blijven geven bij “de specialist” te zijn. Het aantal mensen met een voedselallergie is de laatste 10 jaar verdubbeld en het aantal ziekenhuisopnamen ten gevolge van een allergische reactie op voeding is zelfs verzevenvoudigd. Nog steeds lijkt het aantal consumenten dat te maken heeft met voedselovergevoeligheid toe te nemen en dit heeft veel impact op de maatschappij. Ook wij als AGF ondernemers hebben er in toenemende mate mee te maken. Inspelen op deze ontwikkelingen draagt bij aan het onderscheidend vermogen van ons als AGF-specialist en de binding met de consumenten.
Extra uniek aan deze op maat gemaakt cursus van CKO is de avond bij de ondernemer op de zaak. Juist dit is zo belangrijk om te leren hoe je het verhaal, je kennis bij de consument overbrengt. Wat is dan mooier als je samen met Larisse, je medewerkers en een aantal klanten dit kan doen op de werkvloer.
LookAtFresh spreekt van een geweldige samenwerking in de breedte. Initiatieven die veel meer aangepakt moeten worden om met elkaar in de toekomst ook de steeds veranderende consument te kunnen voorzien van de mooi maar vooral gezonde producten en kennis.