Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Church Brothers waagt zich aan Heirloom-spinazie



Na een aantal jaren waarin men geloofde dat de spinazie was vastgelopen, heeft Church Brothers een nieuwe Heirloomvariëteit geïntroduceerd, waarvan ze hopen dat het nieuw leven in deze categorie zal blazen.

"De E.Coli-uitbraak in oktober 2006 was een spelbreker voor de sector en het heeft de hele spinaziesector beïnvloed, inclusief de onze", legde Ernst van Eeghen, directeur marketing en productontwikkeling van Church Brothers, uit. Hoewel het consumentenvertrouwen afneemt en de verkoop niet zo robuust is als ze zouden willen, laat Ernst wel weten dat ze besloten hebben om een nieuw, spannend product te proberen.


Een doos met 100% Heirloomspinazie™ en 50% Heirloomspinazie™

De Heirloomspinazie™, die deze week na een jaar van ontwikkeling beschikbaar werd gemaakt voor voedselservicekanalen, is rood van kleur en heeft de eigenschappen die zowel de voedselservice- als de retailsector zullen aantrekken. "Het heeft een een delicate uitstraling, dus het leent zich voor een salade maar ook als om te koken en het heeft een lekkere smaak waardoor het veelzijdig is."



Het zal worden geteeld in Californië en Arizona en het vermogen zich aan te passen aan verschillende groeiregio's is een reden dat het zo lang in ontwikkeling was. Volgens Van Eeghen was het jaar dat ze spendeerden aan de ontwikkeling van de spinazie een beetje te lang, maar het was nodig om de kwaliteit te bereiken waarnaar ze op zoek waren.

"De reden dat we het een jaar testten, was om te zien hoe het product het in verschillende groeiregio's en in verschillende seizoenen zou doen", zei hij. Maar door uitgebreide testen zijn ze erin geslaagd het product het hele jaar door beschikbaar te maken.

Bovendien werkte Church Brothers samen met het Culinair Instituut van Amerika tijdens de ontwikkeling van het smaakprofiel en de kleur van de nieuwe spinazie. "We werkten nauw samen met het Instituut om het product te positioneren". Deze samenwerking en innovatie heeft geresulteerd in een prijs. De Heirloomspinaziewon de PMA Food Service award voor het beste nieuwe product.

"Het was voor ons een enorme eer om zo'n prestigieuze prijs te winnen. Het erkent onze productontwikkeling, innovatie-inspanningen en geeft ons geloofwaardigheid als vernieuwer." Maar omdat we niet op onze lauweren willen rusten, zal Church Brothers doorgaan met het zichzelf neerzetten als marktleider in de groentemarkt.

Voor meer informatie:
Ernst Van Eeghen
Church Brothers / True Leaf Farms
Tel: +1 831 796 1083
Mob: +1 831 682 2150
[email protected]
www.churchbrothers.com
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer