Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Succesvolle uitrol icoon „Kontrollierte klasse‟ in Duitse retail

Het kwaliteitsicoon “Kontrollierte Klasse” wordt momenteel succesvol uitgerold in de 120 filialen van de Duitse supermarktketens Famila en Markant in Noord-Duitsland. Via de huisfolders van deze supermarktketens in de weken 28, 31, 33, 34 en 35 worden tomaten, paprika‟s en komkommers uit Nederlandse kassen speciaal
aangeprezen. Iedere editie heeft een oplage van 3 miljoen exemplaren. Tegelijkertijd liggen deze producten met het “Kontrollierte Klasse” icoon gestickerd in het groentenschap. Hiervoor zorgt de Nederlandse gelicenseerde telersvereniging Van Nature met één van haar serviceproviders, Combilo in Waddinxveen, in nauwe
afstemming met de Duitse inkooporganisatie Bela‟. De supermarktketens maken gebruik van de campagnemotieven van de zeer succesvolle EUcampagne
„Sicher-ist-Lecker‟, waarmee kasgroenten in Duitsland worden gepromoot. Jochem
Wolthuis, internationaal directeur van GroentenFruit Bureau, voert momenteel met meerdere Duitse retailers gesprekken om namens de Nederlandse vruchtgroente sector „Kontrollierte Klasse‟ bij retailers in Duitsland onder de aandacht te brengen.


Samenwerking Duitse retail

Deze samenwerking is onderdeel van doelgroepgerichte consumentenbenadering. “Vanuit de sector lopen nu meerdere grote campagnes in Duitsland, zoals “Sicher ist lecker” voor alle kasgroenten, “My Tomato” voor tomaten en Colourfultaste voor paprika. Alle campagnes zijn door het icoon “Kontrollierte Klasse” en inhoudelijk op elkaar afgestemd”, aldus Jochem Wolthuis, directeur international GroentenFruit Bureau. “In mijn gesprekken met de retailers laat ik zien op welke wijze de Nederlandse tuinbouwsector investeert om de Duitse consument te bereiken. De Duitse retailers zijn blij met deze informatie, waarmee zij op hun beurt graag hun klanten informeren om hen met een onbezorgd gevoel kasgroenten te laten kopen, die naar de strenge normen van “Kontrollierte Klasse” in kassen zijn gegroeid. “

Icoon „Gecontroleerde klasse‟

Het kwaliteitsicoon “Kontrollierte Klasse” staat symbool voor de transparantie en duurzaamheid van het telen in kassen. Met het icoon “Kontrollierte Klasse”, die in alle campagnes zichtbaar is, worden consumenten geïnformeerd over de pluspunten van de Nederlandse voedingstuinbouw. Immers de Nederlandse tuinders produceren hun vruchtgroenten op basis van de 7 basisprincipes: veilig, duurzaam, natuurlijk, vers, deskundig, smaakvol en altijd beschikbaar.

Campagne „Sicher ist lecker‟

In het voorjaar 2012 is GroentenFruit Bureau gestart met de EU-campagne „Glasgroenten‟ onder de naam „Sicher ist lecker‟. De campagne richt zich op groenten uit de kas en wijst de Duitse consument op onder andere de veiligheid, herkomst en milieuvriendelijke teelt met hommels en insecten. De hoofdrolspelers die via verschillende online en offline kanalen worden getoond zijn de hommel, het lieveheersbeestje en de mus. De campagne bereikt ruim 70 miljoen mensen. Op Facebook hebben zich inmiddels al bijna 4.500 mensen de pagina geliked.

GroentenFruit Bureau

GroentenFruit Bureau is het expertise-communicatiebureau voor en namens de Nederlandse groente- en fruitsector. Het doel is om met gerichte campagnes de consumptie van groenten en fruit in binnen- en buitenland te stimuleren en van een sterk imago te voorzien. GroentenFruit Bureau wil een concrete bijdrage leveren aan de volksgezondheid door het stimuleren van de consumptie van de dagelijkse norm „2 ons groenten en 2 keer fruit‟.
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer