Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aubergine proeven op de braderie in Naaldwijk

Afgelopen vrijdag en zaterdag stond er tijdens de Westland Reünie een opvallende Amerikaanse truck tussen alle kraampjes. Een truck met daarop een barbecue waarop heerlijke auberginehapjes werden bereid en uit werden gedeeld aan voorbijgangers.

“Ik ben ook lekker op de BBQ” is de naam van de zomerse campagne van de Nederlandse auberginetelers om de aubergine in Nederland op de kaart te zetten. De telers willen met deze campagne laten zien dat de veelzijdige en gezonde aubergine heerlijk is om te grillen. Met de Amerikaanse BBQ truck hebben zij deze zomer diverse evenementen bezocht om zo veel mogelijk consumenten kennis te laten maken met heerlijke en veelzijdige auberginehapjes.

De consumptie van de aubergine in Nederland is laag. Gemiddeld wordt er één aubergine per huishouden per jaar gegeten. Een veel gehoorde reactie is: “Ik weet niet goed hoe ik een aubergine kan gebruiken”. Hoog tijd dus om de Nederlandse consument te laten proeven hoe lekker de aubergine is op de barbecue. Dit leverde deze zomer veel verrassende en positieve reacties op. Tijdens deze zomerse campagne kunnen mensen hun leukste aubergine BBQ foto’s uploaden op Facebook en de foto met de meeste stemmen zal beloond worden met een Big Green Egg!

Naast de Amerikaanse BBQ truck en de facebookactie hebben de auberginetelers in samenwerking met het Versplatform een campagne ontwikkeld om de aubergine bij de klanten van de 550 Keurslagers en 175 groentespecialisten onder de aandacht te brengen. De Keurslagers bereidden deze zomer een ‘Special’ van varkensfilet met aubergine en de groentespecialisten deelden receptenfolders uit. Ook werd er in de winkels extra aandacht gegeven aan de aubergine met posters en vermelding in hun blad Proef.

Meer weten?
www.aubergine.nl
www.facebook.nl/ikbenooklekkeropdebbq
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer