Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
ruim een vijfde jongeren ziet tuinbouw als werkgever zitten

Imago tuinbouw bij jongeren in de lift

Ruim een vijfde (21%) van de jongeren geeft aan wel in de tuinbouw te willen werken. Medio 2010 gold dat voor ruim een tiende (12%) van de jongeren. Sindsdien hebben jongeren ook een positiever beeld van de sector, zo blijkt uit de vervolgmeting van de campagne It’s Alive onder 800 scholieren van 16 tot 24 jaar.

Jongeren die kennis hebben gemaakt met de campagne It’s Alive van de Nederlandse tuinbouw, zijn veel positiever gaan denken over de tuinbouw als werkgever. Ruim twee jaar na de campagnestart herkennen jongeren de Nederlandse tuinbouw vaker als aantrekkelijke werkgever en als moderne internationale sector. Ze associëren het werken in de Nederlandse tuinbouw minder met een groot aantal negatieve elementen, zoals onplezierige werkomgeving en weinig toekomstperspectief. Vooral hbo’ers geven vaker dan voorgaande jaren aan dat ze willen werken in de Nederlandse tuinbouw.


Jongeren beoordelen It’s Alive als opvallend en leuk

De campagnemiddelen zoals de radiocommercial, slogan en de actiewebsite www.itsalivetravel vallen op en worden gewaardeerd door de jongeren. Ongeveer een derde van de doelgroep heeft iets van de campagne gezien en is aan het denken gezet over werken in de tuinbouw. Zij hebben een positiever beeld van de tuinbouw door de campagne.

It’s Alive Travel

Aan de voorjaarscampagne van It’s Alive (It’s Alive Travel) deden 1.050 jongeren mee. Met de actie konden jongeren tussen de 16 en 24 jaar een internationale werkvakantie in de Nederlandse tuinbouw winnen. Bestemmingen variëren van China, New York tot Oeganda. De vragen van de vervolgmeting zijn ook voorgelegd aan de deelnemers van It’s Alive Travel. Onder deze groep is liefst 73% aan het denken gezet over werken in de tuinbouw. Zij geven de It’s Alive Travel-campagne een 8.

Voor meer informatie:
Lise Schregardus
079 – 347 06 66
[email protected]
nederlandse.tuinbouw.nl.

 
 
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer