Annemieke Bouwmeester van de Mushroom Promotion Foundation legt uit: “Hoewel ze een verrassend veelzijdig ingrediënt zijn, worden champignons niet altijd (h)erkend als gezonde groente. Op VoedingNederland hebben we deze boodschap kunnen uitdragen met onze stand via social media en met voor gezondheidsprofessionals speciaal ontwikkelde informatiematerialen. Met de geplande vervolgactiviteiten kunnen we deze boodschap verder uitdragen.”
Floriade en EFSA-proof champignonclaims
Voor Nederlandse professionals zullen onder meer nog advertorials worden geplaatst en wordt in juli een websitegedeelte voor professionals op www.champignonidee.nl gelanceerd. Op dit nieuwe webgedeelte is uitgebreide voedingskundige informatie te vinden en een database met “EFSA-proof” voedings- en gezondheidsclaims voor champignons.Champignon Idee is daarnaast ook aanwezig in het “Huis van de Smaak” op de Floriade. Hier staat consumenten en professionals een inspirerende sensorische ervaring te wachten. Zo wordt de hele dag gekookt met champignons op het Champignon Idee-paviljoen, vinden daar ook de voorrondes en finale van de culinaire kookwedstrijd de Zilveren Champignon plaats en zijn er speciale paddenstoelenweken gepland in week 38 en week 40.