Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Ton Janssen 'Ere-Ambassadeur van de Nederlandse tomaat'

Donderdag 14 juni is Ton Janssen tijdens de kick-off van de EU-campagne ‘Sicher ist lecker’ benoemd tot de eerste ‘Ere-ambassadeur van de Nederlandse tomaat’. De tomatenteler uit Venlo is hiertoe benoemd door de stuurgroep tomaat, welke 90% vertegenwoordigt van de Nederlandse tomatensector. Ton is ‘een icoon voor de Nederlandse tomatensector en denkt breder dan alleen zijn eigen product. Met onvermoeibare en tomeloze inzet vecht hij met hart en ziel voor de Nederlandse tomaat, vooral op onze belangrijkste afzetmarkt Duitsland.”


De personen op de foto zijn: Ton Janssen, Jos van Mil (voorzitter stuurgroep tomaat) en Jochem Wolthuis (Director International GroentenFruitBureau)

Sinds 1994 teelt Ton Janssen op 2,6 ha de trostomaat Tasty Tom. Hij kwam als eerste op de markt met een smaaktomaat. De manier waarop een tomaat groeit, wordt door hem op een aantrekkelijke manier en in begrijpelijke taal aan consumenten verteld. Maar ook menig prominent persoon heeft van hem het verhaal van de tomatenteelt gehoord. Daarnaast is hij zeer actief met alle promotie roadshows voor GroentenFruit Bureau en het tomatenmerk Tasty Tom. Als je langs zijn kas in Venlo rijdt, valt de langste tomatenslogan ter wereld je direct op.



Sicher ist lecker

Ton Janssen heeft de nieuwe EU-campagne ‘sicher ist lecker’ ingeluid door een levensgrote advertentie te onthullen met de afbeelding van een tomaat. In deze campagne richting Duitsland staat de veilige en duurzame productiewijze van kasgroenten centraal. Ton Janssen was destijds de eerste persoon, die startte met public relations voor de Nederlandse tomaat naar de Duitse markt. Mede door zijn goede beheersing van de Duitse taal heeft hij vele Duitse media te woord gestaan. Met zijn tomatenmerk Tasty Tom ontwikkelde hij de eerste Duitse merknaam.



Meer weten over tomaat

De website www.2x2.nl/tomaat geeft informatie over de diverse soorten, smaken en teeltwijze. Ook staan er smakelijke recepten en een handig overzicht welk type tomaat voor welke bereiding het meest geschikt is. Een gerecht smaakt veel lekkerder als je er niet zomaar een willekeurige tomaat voor kiest. Net zo goed als de ene tomaat het beter doet als tussendoortje dan de andere.

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer