95% van verhandelde AGF Conad is Italiaans
Italië is een van de belangrijkste producenten van groente en fruit in Europa. Zes dagen per week wordt er door Conad verse groenten en fruit geleverd aan haar diverse ketens over het hele land verspreid. Steeds meer groente is van regionale komaf; de Italiaanse consument vindt streekproducten steeds belangrijker.
Conad heeft hierop ingespeeld door twee nieuwe handelsmerken te lanceren: Sapori & Ditorni Conad en Conad Percoso qualità. De eerste ziet op het bevorderen van regionale producten die typisch zijn voor Italië. Conad ontvangt hiervoor financiële steun van het ministerie van landbouw. Hierdoor kan meer promotie plaatsvinden, zowel in Italië als in het buitenland waardoor deze verkoopketen versterkt kan worden. In 2010 maakte Sapori & Dintorni een omzet van 150 miljoen euro.
Conad Percoso qualità, die zich direct op verse producten als fruit en groente richt, garandeert een betere kwaliteit dankzij traceerbaarheid. Van productie tot aan de verkoop is het betreffende product te volgen.
Verder hoopt Conad zijn verkoop via internet te ontwikkelen, maar dit is, zoals Gamberini aangeeft, lastig voor producten als groente en fruit doordat dit vaak impulsieve inkopen zijn.
In 2011 heeft Conad, die dit jaar zijn 50-jarig bestaan viert, een omzetcijfer van 10.25 miljard euro gerealiseerd. Het bedrijf heeft 2959 verkooppunten in Italië.