Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

95% van verhandelde AGF Conad is Italiaans

Van de verkochte fruit en groente door Conad is 95% van Italiaanse origine, aldus Claudio Gamberini, landelijk vertegenwoordiger fruit en groente van het Italiaanse Conad. Voor de tomaten is dit zelfs 100%. Uitzonderingen zijn producten als banaan en ananas die niet geproduceerd worden in Italië.

Italië is een van de belangrijkste producenten van groente en fruit in Europa. Zes dagen per week wordt er door Conad verse groenten en fruit geleverd aan haar diverse ketens over het hele land verspreid. Steeds meer groente is van regionale komaf; de Italiaanse consument vindt streekproducten steeds belangrijker.

Conad heeft hierop ingespeeld door twee nieuwe handelsmerken te lanceren: Sapori & Ditorni Conad en Conad Percoso qualità. De eerste ziet op het bevorderen van regionale producten die typisch zijn voor Italië. Conad ontvangt hiervoor financiële steun van het ministerie van landbouw. Hierdoor kan meer promotie plaatsvinden, zowel in Italië als in het buitenland waardoor deze verkoopketen versterkt kan worden. In 2010 maakte Sapori & Dintorni een omzet van 150 miljoen euro.

Conad Percoso qualità, die zich direct op verse producten als fruit en groente richt, garandeert een betere kwaliteit dankzij traceerbaarheid. Van productie tot aan de verkoop is het betreffende product te volgen.

Verder hoopt Conad zijn verkoop via internet te ontwikkelen, maar dit is, zoals Gamberini aangeeft, lastig voor producten als groente en fruit doordat dit vaak impulsieve inkopen zijn.

In 2011 heeft Conad, die dit jaar zijn 50-jarig bestaan viert, een omzetcijfer van 10.25 miljard euro gerealiseerd. Het bedrijf heeft 2959 verkooppunten in Italië.

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer