Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Svensson-evenement ‘telen&trends’:

90 groentetelers geïnspireerd om ‘outside de kas’ te denken

Zo'n 90 groentetelers en -kwekers reisden donderdag 12 april af naar het Philips Stadion in Eindhoven. Niet voor een voetbalwedstrijd, maar om inspiratie op te doen tijdens de eerste editie van ‘telen&trends’, een evenement georganiseerd door Svensson. Diverse sprekers, waaronder trendwatcher Hans Steenbergen en hockeycoach Marc Lammers, motiveerden de aanwezige telers en kwekers om ‘outside de kas’ te denken. De vele tips en inzichten, die tijdens de presentaties en workshops naar voren kwamen, werden vol enthousiasme onthaald.



Wat betekent inspiratie eigenlijk voor een groenteteler of -kweker?

Is het een mooi verhaal dat hem motiveert om de handen extra hard uit de mouwen te steken? Is het een briljante ingeving, die concreet toegepast kan worden in de kas? Tijdens ‘telen&trends’ kwam inspiratie in uiteenlopende facetten aan bod. En lang niet alleen in abstracte zin. Inspiratie leidt immers tot innovatie, onderscheidend vermogen en slimme oplossingen. Zaken, die in de dagelijkse praktijk hard nodig zijn om succesvol te blijven.

Hans Steenbergen, hoofdredacteur van Food Inspiration Magazine en ‘Best specialist trendwatcher' van 2010, beet na de ontvangst van de gasten de spits af. Steenbergen ging in op het onderscheidende en oorspronkelijke wat consumenten vandaag de dag van producten en diensten verwachten. Zijn bulkgroenten eigenlijk wel 'speciaal' te maken? Volgens Steenbergen wel. Waar restaurants op dit moment nog 80% vlees en vis verkopen en slechts 20% groenten, zal deze verhouding in de toekomst sterk veranderen.

Drees Peter van den Bosch vertelde in zijn workshop ‘Local for local’ hoe lokale voedselketens kunnen zorgen voor lekkere, duurzame producten met een eerlijke verdeling in de keten. Sjaak Bakker richtte de aandacht in zijn workshop ‘Meer met minder’ op het efficiënt gebruik van inputs en duurzaamheid in productie. Een vierde workshop werd gehouden door groeistrateeg Edwin Foudraine, die uitlegde hoe de opbouw van een merk plaatsvindt en wat dat concreet voor een AGF-product kan betekenen.



Na een inspirerende afsluitende presentatie van Marc Lammers, was de tijd aangebroken voor het diner en het nodige netwerken. Inspiratie was er te over. Zoveel was duidelijk te merken aan de gasten, die door de verschillende sprekers en workshops aan het denken waren gezet. Svensson, dat innovatieve klimaatschermoplossingen maakt voor de professionele tuinbouw, denkt door de positieve uitkomst van het evenement zeker aan een volgende editie van 'telen&trends'.

Voor meer informatie:
Ludvig Svensson BV
Clarinda Gros - den Boer
Marconiweg 2
3225 LV Hellevoetsluis
Nederland
T: +31 181 39 26 63
F: +31 181 39 26 62
E: [email protected]
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer