Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Capagne moet het vertouwen van Duitste consument terug winnen

Start campagne Europese glasgroenten Duitsland

De komende drie jaar wordt er 3,6 miljoen euro ingezet om het vertrouwen van de Duitse consument in glasgroenten terug te winnen. De contractondertekening op 13 februari 2012 gaf het startsignaal. De focus van de voorlichtingscampagne is het doordringen van de Duitse consument van de veilige en gezonde eigenschappen van glasgroenten en de natuurlijke aanbouw in de kas.


Startsignaal

De contractondertekening op 13 februari 2012 gaf het startsignaal voor de voorlichtingscampagne over glasgroenten zoals komkommer, tomaat, paprika, aubergine, courgette, snijbonen, slasoorten, rucola, radijs en kiemgroenten. Aangezien komkommer, tomaat en paprika alle drie in de top 5 staan van huishoudelijke aankopen van verse groenten door Duitse consumenten, komen deze nadrukkelijker in de campagne naar voren.



Campagnefocus

De focus van de campagne is het doordringen van de Duitse consument van de veilige en gezonde eigenschappen van glasgroenten en de natuurlijke aanbouw in de kas. Het kennisniveau met betrekking tot glasgroenten wordt in de Duitse publieke opinie bepaald door hardnekkig aanwezige vooroordelen en gebrek aan informatie over de vernieuwingen, die in de glasgroentesector in de afgelopen jaren hebben plaatsgevonden. Meer transparantie, duidelijkheid en inzicht in de productiewijze moet leiden tot een positiever beeld van de voedingstuinbouw en meer goodwill. De focus ligt op vertrouwen als kernboodschap en genieten.

De kerndoelgroep is de Duitse consument met een duidelijke focus op gezinnen met kinderen, in het bijzonder de moeder. Een uitgebreide en voor de doelgroep aansprekende mix van middelen wordt ontwikkeld om de doelgroep te bereiken. Informatie wordt aangeboden via advertenties, banners, Facebook, maar ook via een website met betrouwbare en diepgaande informatie. Daarnaast worden moderne middelen zoals een QR-code toegepast. De boodschap wordt door verrassende verhalen, geïllustreerd met een duidelijk motief, de doelgroep aangeboden. Voor deze campagne wordt de komende drie jaar 3,6 miljoen euro ingezet.

Meer informatie:
www.groentenfruitbureau.nl
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer