Twee jaar, twee spruitenseizoenen lang, actie voeren voor wellicht de meest besproken groente(campagne). Tijd voor een terugblik.
Free publicity
In 2010 vóór de officiële aftrap bereikte de campagne gericht op jongeren en free publicity al landelijk nieuws. Een droomstart door items in programma’s van onder andere NOS, RTL4, 3FM en Radio 538.Door een opening met Hanna Verboom als spruitjesgeneraal tijdens de aftrap kon aan dat rijtje onder andere SBS6 worden toegevoegd. De campagne bereikte het eerste seizoen ruim zes miljoen consumenten met een minimaal budget!
Guerrillamarketing
Afgelopen seizoen volgde Green Balls of Fire met een geheel andere aanpak door maximaal gebruikte maken van social media in combinatie met persberichten en drie ludieke acties met culinair piraat André Amaro. De eerste actie met koe Helena tijdens Prinsjesdag 2011 was guerrillamarketing ten top: De politie maakte een einde aan de actie op een steenworp afstand van de Ridderzaal!Social media
Naast een filmdag bij een spruitenteler werd een reguliere kookles op een VMBO school overgenomen door Amaro en die kreeg alle scholieren op geheel eigen wijze aan de spruit.De media zorgde voor mooie items. Via social media kwamen tijdens de gehele campagne vele positieve reacties binnen en werd er rechtstreeks gecommuniceerd met de doelgroep.
Alle acties werden dit seizoen gefilmd en zijn terug te zien op: www.youtube.com/user/GreenballsoffireTV.
Meer informatie: www.greenballsoffire.nl