Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
meer aankoop bij producent

Duitse fruitmarkt stortte in na vernieuwde prijsstijging

Bonn - De privéhuishoudens in Duitsland gaven in 2011 weer meer geld uit aan voedings- en genotmiddelen. In vergelijking met 2010 bedroeg de stijging 3,8 procent.

Nadat een prijsstijging van meer dan 3 procent in 2010 geen belangrijke veranderingen wat betreft de vraag ten gevolg had, zorgde de verdere prijsstijging tot 4,3 procent in 2011 voor een heel ander resultaat: De inkoophoeveelheden van Duitse huishoudens daalde met bijna 6 procent.

Vooral bij de discounters werden minder boodschappen gedaan. De inkoop direct bij de producent vertoonde daarentegen een lichte stijging. Ondanks dat bedraagt het marktaandeel aan vers fruit van discounters nog steeds meer dan 50 procent.

Tot de meest gekochte fruitsoorten in Duitsland hoorden afgelopen jaar appelen, bananen en sinaasappelen.
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer