Ook dit jaar spelen themaweken weer een belangrijke rol. De campagne start met de succesvolle Verrukkelijke Aspergeweken van 28 april tot en met 28 mei, gevolgd door de Zonnige Zomerfruitweken van 23 juni tot en met 14 juli. In het najaar volgen de Sappige Citrusweken (van 3 tot 24 november). Begin maart ontvangen alle groentemannen een campagnemailing met alle details over de themaweken. De themaweken worden gepromoot met een intensieve advertentiecampagne in bekende tijdschriften, zoals Viva, Vriendin en Vrouw, het weekmagazine van De Telegraaf en de Lief Lijf Special die wordt meegestuurd met acht populaire tijdschriften, zoals Libelle en Margriet. Een redactionele themapagina in huis-aan-huisbladen met recepten en tips zorgt voor extra publiciteit. De campagne wordt ondersteund via de consumentensite www.degroenteman.nl.
Voor iedere themaperiode is prachtig nieuw promotiemateriaal ontwikkeld. Ook bevat het pakket actiemateriaal om uit te delen aan klanten. AGF-detaillisten kunnen het promotiemateriaal gratis bestellen met behulp van de bestelkaart bij de campagnemailing van begin maart. Vanwege het succes van vorig jaar is er dit jaar weer de mogelijkheid om te kiezen voor een posterpakket of een weersbestendig fustdoekpakket, dat speciaal voor de ambulante AGF-handel is gemaakt. Onder de eerste 100 bestellers van het poster- of fustdoekpakket worden in samenwerking met Aceera 14 aspergekookdemonstraties verloot. Om de medewerkers te informeren en te enthousiasmeren bevatten de pakketten ook ‘Muurkranten’ die in de winkel en in de kraam kunnen worden opgehangen met daarin weetjes, productinformatie en tips over de betreffende actieperiode.
Voor meer informatie : www.hbd.nl
Bron: Hoofdbedrijfschap Detailhandel