Vlnr: Sam van Dien, Yasir Shaikh en Helen L. Aquino
Sam van Dien, Chef-kok, Restaurant Rossio, Nederland
‘Passie en plezier delen’“Op de Fruit Logistica bereiden we verse salades voor de bezoekers. We doen dit graag, want ook wij dragen Love my Salad een warm hart toe. In ons restaurant spelen groenten dan een ook belangrijke rol. Vlees en vis worden steeds schaarser, terwijl groenten gewoon heel veel mogelijkheden bieden: ze dwingen je tot creativiteit. Die creativiteit delen we via Love my Salad graag met de consument. Ook hier op de beurs zie je weer hoeveel passie en plezier groenten kunnen brengen. Al die enthousiaste reacties bevestigen de enorme groei, die er nog in de wereldwijde groenteconsumptie zit.”
Yasir Shaikh, Director Marketing, Imtiaz Enterprises, Pakistan
‘Nieuwe groentes leren kennen’“Ik moet toegeven: Ik had nog nóóit van Love my Salad gehoord. Maar nu ik het concept erachter begrijp, heb ik meteen het gevoel dat ik hier bij moet zijn. Mijn bedrijf zit zelf ook op Facebook, dus ik volg de ontwikkelingen rondom social media op de voet. Zoals ik er nu tegenaan kijk, denk ik dat Love my Salad voor ons een manier kan zijn om meer kennis op te doen over andere groenten. In Pakistan hebben we nu een aantal grote producten, zoals kool en aubergine, maar we zoeken altijd naar voor ons nieuwe groenten om te importeren. Love my Salad zou hier bij kunnen helpen!”
Helen L. Aquino, Marketing Manager, Vilage Farms, USA
‘Vertrouwen bij consumenten’“Ons bedrijf heeft een sterke focus op de consument en we merken dat die interesse wederzijds is. Na de homepage, is de pagina met onze telersprofielen het best bezochte deel van onze eigen website! ‘Puting the face to the food’ is voor consumenten heel belangrijk en geeft ons de mogelijkheid om ons verhaal te vertellen: Onze toptelers hebben immers enorm veel kennis en ervaringen te delen. We kunnen vertellen over onze milieuvriendelijke teelt en het hoge niveau van voedselveiligheid en ons bereik daarbij verder vergroten. Daarnaast willen we extra informatie geven. Het stopt immers niet bij telers. Ik begrijp dat er ook chef-koks en straks zelfs voedingsdeskundigen bij de website worden betrokken. Door dit soort experts aan het woord te laten, kweek je vertrouwen bij de consument.”