Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
“De klant wil meer flexibliteit, betere kwaliteit en lagere kosten”
Sherpa helpt klanten ogenschijnlijke paradox op te lossen
Hands To Work, van oorsprong een international recruiter, gaat per 26 januari verder onder de naam Sherpa. De kracht van het nieuwe bedrijf Sherpa ligt in het integraal benaderen van werkprocessen en de focus op multi-inzetbaarheid van medewerkers. “We leven niet meer in een tijd, waarbij we enkel nog maar menskracht leveren, maar kijken mee en adviseren over de werkprocessen”, aldus Marcel Roelofsen, directeur Sherpa.
Volgens Roelofsen is Sherpa niet zomaar één van de vele personeelsbedrijven. “Het grote verschil is dat we samen met de klant kijken hoeveel en wat voor menskracht nodig is om een klus te klaren.” Dit is een heel andere benadering dan wanneer iemand naar een uitzendbureau belt met de vraag om veertig man te leveren. “Misschien kan het wel veel efficiënter door bijvoorbeeld onze mensen meer taken achter elkaar te laten doen, waardoor je niet zoveel mensen nodig hebt. Bijvoorbeeld dat een productiemedewerker ook ingezet kan worden voor het schoonmaken van machines.”
Van menskracht naar resultaat
Door samen met de klant naar de daadwerkelijk inzetbehoefte te kijken, kunnen er ook concrete afspraken worden gemaakt. Sherpa neemt dan ook meer opdrachten aan op stukprijzen. Roelofsen zegt hierover: “Wij nemen verantwoordelijkheid voor het werk dat gedaan moet worden en voor de kwaliteit ervan.”
Flexibele sectoren zorgen voor paradox
Sherpa richt zich op bedrijven in de productie, logistiek, agri- en foodsector. Deze sectoren veranderen snel en dat vraagt om een hoge mate van flexibiliteit. Hier speelt met name de paradox tussen de behoefte aan meer flexibiliteit, hogere kwaliteit en lagere kosten. Immers de productiviteit is een vanzelfsprekendheid. Roelofsen ziet de oplossing in de mensen die bij hem werken “Ondanks dat je werkt met een flexibele vraag, kun je nog steeds blijven investeren in je mensen. Door bijvoorbeeld het aanbieden van werkzekerheid, Nederlandse taallessen, mogelijkheden om door te stromen, vakopleidingen, et cetera. Dat motiveert hen om zich ook extra in te zetten voor onze klanten. Maar ook flexibel om te gaan met het werk wat op hen afkomt.”
Poolse arbeidsethos past hier goed bij
Dat Sherpa met deze nieuwe benadering haar meer dan 2.000 Poolse medewerkers de rug toekeert, is zeker niet het geval. “Juist het profiel van onze Poolse medewerkers sluit hier naadloos op aan. Zij hebben de vakkennis en de juiste arbeidsethos. Afspraak is afspraak bij hen. Wij blijven investeren in onze medewerkers”, aldus Roelofsen.