Telers BGB en Versdirect.nl stemmen in met fusie
Een belangrijk resultaat van het ontstaan van telerscoöperatie Van Nature is dat zij horizontale bundeling aan telerszijde realiseert en een verbetering van de marktstructuur bewerkstelligt. Van Nature heeft als primaire doelstellingen het rendement van de individuele teeltbedrijven te verbeteren en een zo goed en breed mogelijk productenpakket van topkwaliteit op de markt te brengen. De fusie waarborgt continuïteit en verbetert de efficiency.
Met de fusie ontstaat een telersvereniging met 120 aangesloten telers, met een gezamenlijk areaal van 540 ha glasgroenten en 275 ha vollegrondsgroenten. Samen vertegenwoordigen zij een aandeel van circa 15% van de Nederlandse markt voor tomaat, paprika, aubergine en komkommer.
Door een groter areaal onder één commercieel beleid te brengen en door samen te werken met vier van de sterkste Nederlandse handelsbedrijven, kan de levering aan de eindklanten geoptimaliseerd worden. Gezamenlijk met de handelsbedrijven wil Van Nature vaker de positie van ‘preferred supplier’ krijgen bij klanten door zich te onderscheiden op kwaliteit, service, verpakking en assortiment. Actieve sturing van volume o.b.v. marktsituatie en prijsprestatie moet leiden tot betere opbrengsten en een versterkte positie voor de aangesloten telers
Tijdens de ledenvergaderingen is ook het nieuwe logo van telerscoöperatie Van Nature onthuld. Een logo dat er fris uitziet, gebaseerd op de kleuren van de natuur. De spiraal bij het logo symboliseert veelkleurigheid, groei en ontwikkeling. De identifier, ‘telers op hun best’ benadrukt de insteek waarmee Van Nature telers werken. Of het nu kwaliteit, duurzaamheid, smaak of voedselveiligheid betreft: de telers pakken dat serieus aan en doen dat zo goed mogelijk.