Start Week van Groenten en Fruit met All Day Long
Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) krijgt van Europa groen licht voor een driejarig vervolg van de succesvolle groente- en fruitcampagne 'All Day Long'. De Week van Groenten en Fruit van 19 tot 25 maart vormt ook dit jaar het feestelijke startschot van de campagne. “Het concept blijft hetzelfde: groenten en fruit koppelen aan de diverse eetmomenten van de dag”, legt Sofie Lambrecht, productmanager groenten en fruit bij VLAM uit. “Kim Gevaert blijft als ambassadrice het gezicht van de campagne. Haar imago past perfect bij ons verhaal. Als jonge moeder spreekt ze onze belangrijkste doelgroep, jonge gezinnen met kinderen, sterk aan.”Meer tastings op winkelvloer
“Nieuw is dat we dit jaar onze samenwerking met de distributie sterk willen uitbreiden. Naast een prominente aanwezigheid op tal van evenementen, vormt een grotere visibiliteit van All Day Long op de winkelvloer een uitdaging”, verduidelijkt Sofie Lambrecht. “Klanten worden verrast met tastings en incentives op maat van elke distributeur en we hopen dat de consumenten zo sneller de link met de campagne leggen. Ook de websites en folders van de supermarkten worden optimaal benut als communicatiedrager. “All Day Long ziet nog veel potentieel in de bedrijfswereld. In het voorjaar lanceren we een wedstrijd, die bedrijven aanmoedigt om meer verse groenten en fruit op de werkvloer aan te bieden”, aldus de productmanager.Nieuwe mediagolf 'We hebben allemaal iets met Flandria'
De Flandriacampagne gaat zijn derde jaargang in. Met 'We hebben allemaal iets met Flandria' willen VLAM en LAVA Flandria verder bekend maken als hét kwaliteitslabel van groenten en fruit, waarbij Flandria het voorkeursmerk van de consument moet worden. Een nieuwe golf van Flandriaspots zal worden uitgezonden in mei en september, zowel in Vlaanderen als in Wallonië. Er is ook Flandriaproductsponsoring in tv-programma's. In het voorjaar zendt VTM de nieuwe fictiereeks 'Danni Lowinski' uit met Nathalie Meskens in de hoofdrol. Verschillende scènes spelen zich af in een groente- en fruitwinkel, waarbij Flandria duidelijk in beeld komt. Sven Ornelis is de groentehandelaar van dienst. Lekker van bij ons blijft instaan voor culinaire smaakmakers met producten van bij ons. De samenwerking met het tv-programma Dagelijkse Kost en de krant Het Nieuwsblad wordt voortgezet. De website en Facebook zorgen voor een stevige mediamix.Wokacties en Dag van de Klant
Elk weekend van mei tot eind november vinden wokdemo's met Flandriaproducten plaats in F1's in héél België. De wokbereidingen met seizoensgroenten worden als 'gezond en eenvoudig' gepromoot samen met receptenfolders voor de consument. Flandria neemt ook deel aan acties als de Dag van de Klant en andere events.Witloof gaat vreemd
In 2012 komt er een vervolg op de campagne 'Witloof gaat vreemd' die deze gezonde groente aantrekkelijker wil maken, vooral bij de jongere consument. De acties lopen vooral in het voorjaar, een periode met veel witloofaanvoer met Flandriakwaliteit. “We willen bewijzen dat witloof een moderne groente is, die over veel troeven beschikt en waar je in de keuken alle kanten mee uit kunt” aldus de productmanager.Op zoek naar nieuwe markten
De promotie van Flandria in het buitenland gebeurt in nauwe samenwerking met VLAM. VLAM is dit jaar met een groepsstand aanwezig op Fruit Logistica Berlijn van 8 tot 10 februari. Ook de vakbeurs World Food Moskow is al meer dan 15 jaar een vaste waarde op het buitenlandse promotieprogramma van VLAM. VLAM wil het Flandriakeurmerk, dat momenteel een bekendheid geniet van meer dan 90% bij de inkoopverantwoordelijken in Duitsland en Frankrijk, als sterk merk in de fruit- en groentesector, 'top of mind' houden. Hiervoor staan allerlei acties op stapel: publicitaire en redactionele samenwerking met vakbladen, nieuwsbrieven voor buitenlandse handelscontacten en allerlei promotie-acties in samenwerking met Duitse en Franse grootdistributiebedrijven. In 2012 heeft VLAM vooral aandacht voor de actieve prospectie van nieuwe markten. “Hierbij gaan we ons vooral focussen op Scandinavië, het Verenigd Koninkrijk, Noord-Italië en Zuid-Spanje”, aldus Sofie Lambrecht.Bron: Flandria Mail