Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Van Vliet Contrans introduceert nieuwe huisstijl

De bekende vrachtwagens van Van Vliet Contrans staat een metamorfose te wachten. Door de invoering van een nieuwe huisstijl zullen alle vrachtwagens en andere bedrijfsmiddelen binnenkort in het nieuw worden gestoken. Die verandering past in het beleid van moedermaatschappij Shanks, die alle Nederlandse Shanks-bedrijven eenzelfde identiteit wil meegeven. "Maar we blijven wel heel goed herkenbaar voor onze Westlandse klanten", verzekert Manager Verkoop Leo Schipper van Van Vliet Contrans.

De vrachtwagens van Van Vliet Contrans zijn veel te zien op de Westlandse wegen. Het Wateringse bedrijf is verantwoordelijk voor de inzameling van huishoudelijk afval in de gemeente Westland en haalt ook bedrijfs-, tuinbouw- en puinafval op. Al een aantal jaren maakt Van Vliet Contrans deel uit van Shanks, een Brits afvalverwerkend bedrijf dat aan de beurs is genoteerd. "Onze moedermaatschappij wilde een meer landelijke uitstraling geven aan alle bedrijven”, zegt Leo Schipper van Van Vliet Contrans. “Nu zijn er in Nederland 24 Shanksbedrijven actief vanuit 44 locaties. Met z'n allen horen we tot de top drie van de afvalverwerkers in Nederland, maar dat wordt niet zo ervaren. Met meer eenheid in de uitstraling kunnen we gemakkelijker landelijke contracten binnenhalen. Maar tegelijkertijd is elk van de Shanksbedrijven lokaal heel sterk vertegenwoordigd, zeker Van Vliet Contrans. Daarom blijven alle bedrijven hun naam behouden, maar is de uitstraling wel identiek gehouden."

Eind 2011 is de 'operatie' begonnen om de nieuwe huisstijl door te voeren op alle bedrijfsmiddelen. Dat vraagt een flinke coördinatie. Leo Schipper: "We hebben alleen al 120 auto's op de weg rijden. Die moeten allemaal opnieuw worden bestickerd. Maar er komt nog veel meer bij kijken. Reclameborden langs sportvelden bijvoorbeeld. Toevallig is net het eerste bord met het nieuwe logo geplaatst, bij KMD in Wateringen. Afzet- en rolcontainers worden van de nieuwe huisstijl voorzien als die voor reparatie of onderhoud terug komen. Ook bedrijfskleding en huisstijlmiddelen worden vernieuwd. Maar bedrijfskleding was dit jaar toch al aan vervanging toe en het oude briefpapier maken we netjes op", verwijst hij naar de nieuwe reclameslogan van het bedrijf, 'Making more from waste'.

Schipper benadrukt dat de uitstraling van Van Vliet Contrans behouden blijft. "Wij blijven een bedrijf dat dicht op de klant zit en gericht is op duurzaamheid. Daarom zijn we blij dat we onze eigen identiteit hebben behouden." De eerste auto's met de nieuwe huisstijl zullen vanaf eind december door het Westland rijden.
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer