Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jan Zegwaard van Greenco:

"Snoeptomaatjes zijn geen nichemarkt meer"

Greenco was een van de eerste die snoeptomaatjes, Tommies, op de markt bracht. Er is hard gewerkt om dit onder de aandacht van de consument te brengen. Het werd al snel gewaardeerd door de consument en dat heeft ze geen windeieren gelegd. Velen zijn gevolgd en stapten ook over naar het telen van snoeptomaatjes. "Begrijpelijk, maar voor ons wel jammer", zegt Jan Zegwaard van Greenco.



"Zelfs in Zuid-Europa volgden telers ons voorbeeld. Momenteel wordt de markt overspoeld met snoeptomaatjes. De kostprijs wordt steeds belangrijker. Op die manier kan het product goedkoper aangeboden worden, maar het lijkt ten koste te gaan van de smaak. Niet slim. Wij zijn inmiddels in een moeilijke markt gekomen. De wet ‘Goed voorbeeld doet goed volgen’ werkt nog steeds. Maar het is een verkeerde zaak dat het kwaliteitsniveau in moet boeten. Ten langen leste zal dat de markt niet ten goede komen."


Telers van Greenco. Linksboven Jan Zegwaard

Door het ruimere aanbod is het lastiger om je te onderscheiden. Greenco /Tommies werkt hard aan merkopbouw. Ze halen bijna alles uit de kast om te blijven communiceren. Het twitterbeleid is daar een belangrijk onderdeel van. "We zoeken vooral de consument op,” zegt Jan Zegwaard. “Zij kopen uiteindelijk ons product en daar moeten we het toch van hebben. We hebben ons productieniveau voor volgend jaar wel aangepast door 2,5 ha minder te gaan telen. Te veel aanbod komt immers de prijs niet ten goede."

"We merken bovendien dat onze merknaam vaak onjuist gebruikt wordt. Als mensen roepen dat ze Tommies aan kunnen bieden, kunnen we ze niet aanspreken. Deze aanbieders passen er wel voor op om het niet zwart op wit aan te bieden. Maar het klopt niet."

Voor meer informatie:
Greenco / Tommies
[email protected]
tel 0654-994 374

Gerelateerde artikelen → Zie meer