
"Zelfs in Zuid-Europa volgden telers ons voorbeeld. Momenteel wordt de markt overspoeld met snoeptomaatjes. De kostprijs wordt steeds belangrijker. Op die manier kan het product goedkoper aangeboden worden, maar het lijkt ten koste te gaan van de smaak. Niet slim. Wij zijn inmiddels in een moeilijke markt gekomen. De wet ‘Goed voorbeeld doet goed volgen’ werkt nog steeds. Maar het is een verkeerde zaak dat het kwaliteitsniveau in moet boeten. Ten langen leste zal dat de markt niet ten goede komen."

Telers van Greenco. Linksboven Jan Zegwaard
Door het ruimere aanbod is het lastiger om je te onderscheiden. Greenco /Tommies werkt hard aan merkopbouw. Ze halen bijna alles uit de kast om te blijven communiceren. Het twitterbeleid is daar een belangrijk onderdeel van. "We zoeken vooral de consument op,” zegt Jan Zegwaard. “Zij kopen uiteindelijk ons product en daar moeten we het toch van hebben. We hebben ons productieniveau voor volgend jaar wel aangepast door 2,5 ha minder te gaan telen. Te veel aanbod komt immers de prijs niet ten goede."
"We merken bovendien dat onze merknaam vaak onjuist gebruikt wordt. Als mensen roepen dat ze Tommies aan kunnen bieden, kunnen we ze niet aanspreken. Deze aanbieders passen er wel voor op om het niet zwart op wit aan te bieden. Maar het klopt niet."
Voor meer informatie:
Greenco / Tommies
[email protected]
tel 0654-994 374