"Kumato ® is een uniek tomatenras met een zoete en authentieke smaak"
"Deze tomaat is zo bijzonder vanwege de manier waarop de kleur verandert bij rijping: van groen naar zwart naar roodbruin, dat is een klassieke zichtbare kleur. Kumato® biedt consumenten wat ze verwachten van een tomaat: ze zijn zoet, sappig en fris, met een echte smaak. Het ras heeft ook de authentieke kenmerken van een tomaat: glad vlees, goede zuurgraad, geur en een natuurlijke aroma.
Op de vraag waarom nu een promotie campagne voor Kumato ® antwoord Jeremie Chabanis: "we zijn in Frankrijk al langer bezig zijn met de promotie, maar nu gaan we in samenwerking met Syngenta de exportmarkt bewerken."
Kumato® is nu niet langer een niche product op de markt en de consumenten verwachten deze tomaat in de winkels. We blijven Kumato® aanbieden aan de consument als een product dat ze kunnen eten tijdens de werkdag in restaurants en bedrijfskantine. Dit is wat we benadrukken bij de Kumato ® promotie."
"Verder hebben we besloten om Kumato ® te promoten bij restaurants en kook enthousiastelingen, we laten het potentieel van een dergelijk uniek product zien en suggereren enkele succesvolle recepten. We zijn gevestigd in Frankrijk, en de Kumato ® wordt geteeld in het Zuiden, het leek logisch om Franse gastronomen te vragen om een aantal authentieke recepten. Het werken met chef-koks is niets nieuws voor ons: Rougeline stond ook met onze producten en een chef-kok op de Fruit Logistica."