Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Repair Shuttle van Glass Handling Technic wint award in Boedapest

Afgelopen donderdag 28 april was de bekendmaking van de winnaar van de Good Practice Award in Boedapest. Om het jaar wordt er op nationaal en vervolgens internationaal niveau door de Europese Unie een competitie uitgeschreven op veiligheidsgebied. Deze keer was het thema onderhoud op de werkvloer. Glass Handling Technic won vorig jaar met hun Repair Shuttle de Nederlandse Award voor de veiligste onderhoudsvoorziening en was hierdoor de Nederlandse inzending in Hongarije op Europees niveau. 23 landen met in totaal 40 inschrijvingen streden om deze ambitieuze prijs die op internationaal niveau een belangrijke erkenning oplevert.

Glass Handling Technic is een samenwerkingsverband tussen 3 bedrijven met ervaring in kasonderhoud: van der Waay Machinebouw, produceert dekwas – en krijtmachines, TST (Totaal Service voor de Tuinbouw) regelt het complete onderhoud van kassen en H. Batist Aluminium Constructies BV levert diverse onderhouds – en reparatievoorzieningen. Deze bedrijven bundelden destijds op verzoek van de Stichting Coördinatie van Calamiteiten in de Glastuinbouw (CCG) hun kennis om een veilig en efficiënt werkende reparatievoorziening te ontwikkelen.

Door de toename van de kashoogtes en de ruitafmetingen gaat het repareren van dekruiten met steeds grotere risico’s gepaard. De CCG vond de traditionele reparatiemethodes uiteindelijk onacceptabel en nam het initiatief hier verandering in te brengen en benaderde eerdergenoemde bedrijven. De kosten van het ontwikkelingstraject van de reparatievoorziening zijn door de CCG en Glass Handling Technic gedragen. De bundeling van hun kennis en ervaring leidde tot de totstandkoming van de Repair Shuttle.


John Berghman

Tijdens de drukbezochte Ceremonie kregen een drietal landen, waaronder Nederland met Glass Handling Technic, de gelegenheid om hun voorziening te presenteren.
 Vervolgens was er vanuit het publiek gelegenheid om vragen af te vuren en uiteindelijk werd de ceremonie afgesloten met het oordeel van de jury en de prijsuitreiking.

GHT was met alle partners afgereisd want de Nederlandse organisatie (Afdeling Focal Point van TNO) verwachtte met de Repair Shuttle hoge ogen te gooien in deze competitie. Niets bleek minder waar want na de overtuigende winst vorig jaar in Bussum kwam Glass Handling Technic met de Repair Shuttle ook in Boedapest als winnaar uit de bus. Een internationale jury koos onder toeziend oog van de Hongaarse voorzitter van het Europese Parlement en hun minister van Werkgelegenheid, de Repair Shuttle tot beste onderhoudsvoorziening.

Het GHT team was uiteraard zeer vereerd met het binnenhalen van de prijs maar sprak de hoop uit dat deze erkenning zal leiden tot een betere bewustwording op het gebied van veilig repareren.
 

Vlnr: Tom Zwanenburg, Herman Batist, Wil Bakker, John Berghman & Joost vd Waay
 
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer