Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
klanttevredenheidonderzoek onder aangesloten tuinders

Leveringszekerheid OCAP moet beter

Eind vorig jaar heeft OCAP een klanttevredenheidonderzoek uitgevoerd onder de aangesloten tuinders. Ruim dertig procent van de afnemers vulde de gedetailleerde enquête in. Met een 6,9 als gemiddeld eindcijfer scoort OCAP een voldoende. Maar er is dus ook nog ruimte voor verbetering. De enquête ging in op de volgende factoren: de aansluiting op het OCAP-netwerk, de levering en kwaliteit van de CO2, contact met de accountmanagers en contact met OCAP in het algemeen.

  • Als tuinders kijken naar de kwaliteit én de prijs van OCAPCO2, dan scoort OCAP beter dan andere vormen van CO2- levering. Als het gaat om leveringsbetrouwbaarheid eindigt OCAP op de laatste plaats. Niet onverwacht, gezien de regelmatige storingen.
  • Het contact met de accountmanagers krijgt een 6,9. Tuinders zijn erg tevreden over de knowhow van hun accountmanager, maar zouden e-mails en telefoontjes sneller en adequater behandeld willen zien. Ook het algemene contact laat ruimte voor verbetering. De nieuwsbrief scoort prima met een 7,2. De website doet het iets minder goed (6,8), wat vooral komt door een gebrek aan up-to-date informatie en persoonlijke informatie voor de tuinders. Ook de facturering kan duidelijker en foutlozer (6,8).
  • Het proces rondom de aansluiting op het OCAP-netwerk duurde sommige tuinders wat te lang, maar scoorde desondanks voldoende.
  • Wat betreft storingen verwachten tuinders meer informatie over hoe lang een storing gaat duren en wanneer deze opgelost is. Naar aanleiding van het klanttevredenheidonderzoek is OCAP inmiddels bezig met de nodige verbeteringen. De planning is om in 2011 een nieuw onderzoek te doen en te bekijken of deze verbeteringen zichtbaar zijn geworden. In de tussentijd staan we uiteraard open voor kritiek en complimenten.
Bron: Nieuwsbrief OCAP

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer