Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Voorkeur voor tweejaarlijkse beurs"

Veel participanten Demokwekerij niet op Horti Fair

Verschillende grote standhouders blijven dit jaar op de Horti Fair weg. Dat blijkt uit het meest recente nummer van 'Onder Glas'. Ze haken af vanwege de kosten en omdat het geen complete beurs meer zou zijn. Zo staan verschillende participanten van de Demokwekerij, zoals Beekenkamp Verpakkingen, FormFlex, De Gier Drive Systems, Leen Huisman, Metazet Zwethove, Revaho en WPS Horti Systems dit jar niet op de Horti Fair. In een enquete onder de participanten van het demonstratieproject geeft de helft er de voorkeur aan om vanaf dit jaar maar één keer per twee jaar als standhouder aanwezig te zijn op de beurs.

Directeur Arjan Kouwenhoven van FormFlex heeft namens de participanten eind vorig jaar al aan de besturen van de beurs en beide banche-organisaties aangegeven dat het anders moet. Van de federatie, waar zijn eigen bedrijf lid van is, weet hij dat er een brief naar het bestuur van de Horti Fair is gestuurd. Behalve de tweejaarlijkse frequentie wil de branche ook dat de tuinbouwvakbeurs nauwer gaat samenwerken met de Aalsmeer Market.


Kouwenhoven en Van Adrichem

Directeur Peet van Adrichem van de Demokwekerij is het eens met de kritiek en de wensen van de technische toeleveranciers. "Als je zoveel geld uitgeeft aan een beurs, mag je daar als bedrijf ook rendement van verwachten. Wanneer een beurs niet genoeg bezoekers trekt, wordt dat lastig. Als participant ben je wel afhankelijk van de telers die in je stand op bezoek komen. De teler is de klant. Hij wil niet ver weg van het beursterrein of voor veel geld zijn auto parkeren en bovendien nog een duur broodje moeten kopen ook. Een teler kijkt wel degelijk naar de kosten van een beursbezoek."

Bron: Onder Glas
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer