Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Start in mei met Verrukkelijke Aspergeweken

Collectieve promotiecampagne benadrukt toegevoegde waarde van De Groenteman

Binnenkort gaat de collectieve promotiecampagne ‘Je koopt ‘t lekkerst bij De Groenteman’ voor 2009 van start. Met deze campagne brengt de commissie AGF Detailhandel van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) de toegevoegde waarde van De Groenteman (m/v) onder de aandacht. Centraal in de campagne staan de actieweken van De Groenteman. De campagne gaat van start met de Verrukkelijke Aspergeweken (van 4 tot en met 16 mei).

Voor de beste tips en overheerlijke, gezonde producten, moet je bij De Groenteman zijn, in de winkel én op de markt. Dat is de boodschap van de collectieve promotiecampagne ‘Je koopt ’t lekkerst bij De Groenteman’. De campagne is gericht op boodschappers in de leeftijd van 30 tot 49 jaar.



De campagne van het HBD is al jaren een groot succes. Dit jaar ligt de focus volledig op de toegevoegde waarde van De Groenteman. Tijdens de Verrukkelijke Aspergeweken (van 4 tot en met 16 mei), de Sappige Zomerfruitweken (van 22 juni tot en met 4 juli) en de Nieuwe Oogstweken (van 19 tot en met 31 oktober) staan de deskundigheid en de kwaliteit van de producten van De Groenteman centraal. Er worden geen publiekswedstrijden meer georganiseerd.

De Groenteman aan het woord

Voor elke actieperiode is een nieuwe opvallende radiocommercial gemaakt. Wederom met Loes Luca. Maar ook De Groenteman komt aan het woord. In iedere commercial geeft hij een handige tip. Daarmee wordt benadrukt dat De Groenteman dé specialist is op het gebied van groenten en fruit. De radiocommercials zijn gedurende de actieweken te horen op Sky Radio, Radio Veronica, Radio 2, Radio 10 Gold, 100% NL en E-Power (de commerciële regionale zenders).

Themapagina’s in huis-aan-huisbladen met recepten en tips en advertenties in de Gezondheidsspecial van tien bekende bladen zorgen voor extra publiciteit. De campagne wordt ondersteund via www.groenteman.nl.

Gratis campagnepakket voor agf-detaillisten

Agf-detaillisten profiteren maximaal als ze in hun winkel of marktkraam inhaken op de campagne. Dat kan met behulp van speciaal ontwikkelde posters en een vlaggenlijn. Eind maart hebben agf-detaillisten een campagnefolder ontvangen met een bestelkaart voor een gratis campagnepakket voor de Verrukkelijke Aspergeweken en Sappige Zomerfruitweken. Wie dit campagnepakket bestelt, ontvangt in het najaar automatisch het gratis campagnepakket voor de Nieuwe Oogstweken. Het campagnepakket voor de Nieuwe Oogstweken kan in het najaar ook los besteld worden.

Samenwerking

Het HBD (commissie AGF Detailhandel) organiseert de Verrukkelijke Aspergeweken in samenwerking met Aceera. Voor de Nieuwe Oogstweken werkt het HBD samen met de Koninlijke FruitmastersGroep.

Meer informatie

Meer informatie over de promotiecampagne staat op www.hbd.nl/groentezaken. Daar zijn ook de radiocommercial en de themapagina voor de Verrukkelijke Aspergeweken te vinden.
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer