Voor de beste tips en overheerlijke, gezonde producten, moet je bij De Groenteman zijn, in de winkel én op de markt. Dat is de boodschap van de collectieve promotiecampagne ‘Je koopt ’t lekkerst bij De Groenteman’. De campagne is gericht op boodschappers in de leeftijd van 30 tot 49 jaar.
De campagne van het HBD is al jaren een groot succes. Dit jaar ligt de focus volledig op de toegevoegde waarde van De Groenteman. Tijdens de Verrukkelijke Aspergeweken (van 4 tot en met 16 mei), de Sappige Zomerfruitweken (van 22 juni tot en met 4 juli) en de Nieuwe Oogstweken (van 19 tot en met 31 oktober) staan de deskundigheid en de kwaliteit van de producten van De Groenteman centraal. Er worden geen publiekswedstrijden meer georganiseerd.
De Groenteman aan het woord
Voor elke actieperiode is een nieuwe opvallende radiocommercial gemaakt. Wederom met Loes Luca. Maar ook De Groenteman komt aan het woord. In iedere commercial geeft hij een handige tip. Daarmee wordt benadrukt dat De Groenteman dé specialist is op het gebied van groenten en fruit. De radiocommercials zijn gedurende de actieweken te horen op Sky Radio, Radio Veronica, Radio 2, Radio 10 Gold, 100% NL en E-Power (de commerciële regionale zenders).Themapagina’s in huis-aan-huisbladen met recepten en tips en advertenties in de Gezondheidsspecial van tien bekende bladen zorgen voor extra publiciteit. De campagne wordt ondersteund via www.groenteman.nl.