Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
LTO Groeiservice verzamelt klachten in agf-schap

Telers voor kwaliteit in het schap

Eén van de grootste ergernissen tijdens het winkelen in de supermarkt is wellicht je eigen product terugzien met een dermate verslechterde kwaliteit waar de honden geen brood van lusten. Waar wij als telers onze uiterste best doen om een mooi en kwalitatief product te leveren, waar je als teler met trots achter staat, vergaat je de trots dat overgaat in schaamte op het moment dat je het product met erbarmelijke kwaliteit in de winkel ziet liggen.

Bovenstaande situatie is iedere teler wel bekend. De zorg in het winkelschap op de groente- en fruitafdeling wil nog al eens te wensen over laten. Controle op de kwaliteit van het product is dan ook wenselijk. Dit is dan ook de reden dat KCB vorig jaar naar de overheid is gestapt om hierin actie te ondernemen. De overheid zag meer controleurs op de winkelvloer niet zitten, maar stelde dat de bestaande controleurs van VWA dit mee moeten nemen. Nog dit jaar wordt de kwaliteit daadwerkelijk gecontroleerd in het schap.

Als bezoeker van de supermarkt kan men ook actie ondernemen. VWA verzameld al geruime tijd alle klachten van consumenten omtrent zaken/producten op de winkelvloer. Op de site van WVA (www.vwa.nl) is gelegenheid tot het invullen van een klachtenformulier.

LTO Groeiservice heeft in overleg met KCB besloten om de klachten van het AGF-vak te verzamelen om zo de omvang van het probleem in kaart te brengen. Deze klachten/opmerkingen kunnen vervolgens gebruikt worden om samen met winkelketens het AGF-vak te verbeteren. Het is aan te raden hier gebruik van te maken. Immers: geen klachten betekend geen probleem.

Kijk daarom eens vaker in het winkelschap en vul bij opmerkingen het formulier in op de website: www.groeiservice.nl. Stuur het formulier vervolgens in naar W. Schalke, telefoonnummer 070 – 307 50 51.

Bron: LTO Groeiservice
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer