In totaal nam 18% van de leden deel aan dit digitale onderzoek. Van de 250 deelnemers was 30% afkomstig uit de sectie Westland. Daarna volgden Oostland (20%) en Zuid-Holland-Zuid (15%). Opvallend was dat 65% van de deelnemers afkomstig was uit de sierteelt.
De gezamenlijke stem (70%), de sterke lobby (62%) en actuele beleidsinformatie (50%) zijn de belangrijkste redenen om lid te worden van LTO Noord Glaskracht. De waarde van het lidmaatschap ligt volgens de leden op een 7.
De algemene indruk van LTO Noord Glaskracht is bij het merendeel van de respondenten (61%) goed. In de secties Oost-Gelderland, Westland en Oostland lag de algemene indruk boven het algemene gemiddelde. Van de deelnemers vindt 42% dat LTO Noord Glaskracht de belangen voor ondernemers in de glastuinbouw naar tevredenheid behartigt. Als sterke punten van LTO Noord Glaskracht werden genoemd: een goed netwerk, veel kennis en een sterke lobby.
Communicatiemiddelen
Gebleken is dat de leden vooral door middel van de digitale nieuwsmail op de hoogte blijft van actuele beleidszaken. Van de totale groep leest 28% de nieuwsmail altijd en 44% regelmatig. Gebleken is dat 34% van de snijbloemenleden altijd de nieuwsmail leest. Dit ligt iets hoger dan bij de potplantenleden (26%) en de glasgroenteleden (24%). De actualiteit van de digitale nieuwsmail wordt door 73% van alle deelnemers goed genoemd.De website werd slechts door 24% genoemd als een belangrijke bron van informatie over de belangenbehartiging. Alleen in de sectie Oost-Gelderland gaf 50% van de respondenten aan dat dit voor hun een belangrijk middel is.
bron: LTO Noord Glaskracht