Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Greenco verkozen tot Greenery teler van het jaar.

Tijdens de Greenery Dag is de Greenery Teler van het jaar 2009 bekendgemaakt. De Jury heeft Greenco uitgeroepen tot nieuwe Teler van het jaar. Greenco volgt daarmee Sunrise Pepper Growers op.

Ieder jaar wordt onder de telers die lid zijn van The Greenery een teler of telersgroep dat zich op een aantal factoren onderscheidt, verkozen tot teler van het jaar. Een vakkundige jury beoordeelt de genomineerde bedrijven op verschillende factoren. Er wordt gekeken in welke mate de genomineerden beantwoorden aan de waarden ‘ondernemend’, ‘kwaliteit’, ‘weloverwogen’, ‘toonaangevend’ en ‘fris’. De genomineerden dit jaar waren; Champi Chique, Westende Fruitteelt, Greenco en Westfresh Quality Growers Holland. De jury bestaat uit Theo Ammerlaan (Voorzitter Coöperatie The Greenery), Philip Smits (Algemeen Directeur The Greenery), Wim Baljeu (Directeur Frugi Venta) en Klaas van den Doel (Voorzitter CBL).



De jury heeft dit jaar ‘Greenco’ tot Teler van het Jaar uitgeroepen. Greenco heeft de laatste jaren een enorme slagkracht getoond die ontstaat uit de duidelijke taakverdeling binnen het bedrijf.. De aanwezige kwaliteiten in het bedrijf worden complementair ingezet. De unieke manier waarop Greenco concepten ontwikkelt en promoot toont de kracht van de Nederlandse glastuinbouw. Een uitstekend voorbeeld hiervan is het bezoekers- en informatiecentrum Tomatoworld. Concluderend waren de professionaliteit van het bedrijf, de voortdurende groei die het gerealiseerd heeft, de wijze waarop strategische keuzes gemaakt worden, de manier waarop aan marketing en communicatie gedaan wordt en de betekenis die het bedrijf voor de sector en maatschappij heeft, doorslaggevende factoren.

Greenco bestaat een zestal ondernemende tomatentelers en beschikt over 17 hectare Tommies snoeptomaten waarvan 7 hectare onder licht. Dit stelt hun in staat de Tommies jaarrond te telen. Het bedrijf beschikt over een eigen verpakkingslocatie waar de Tommies voor verschillende markten verpakt worden.
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer