Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Product Manager Eleonore Coridier van Prince de Bretagne:

"We willen graag wat doen aan het traditionele imago van brassica's"

Tholen – De Franse onderneming Prince de Bretagne is gespecialiseerd in de productie en afzet van bloemkool en andere groenten. De onderneming heeft 2800 bedrijven in het westen van Frankrijk, die ongeveer 534.000 ton verse groenten per jaar publiceren. “Ons belangrijkste product in termen van volume is bloemkool, waarvan we ongeveer 300.000 ton produceren tussen september en mei”, vertelt Product Manager Eleonore Coridier.

“Innovaties vinden wij erg belangrijk. Als je niet innoveert, zullen klanten en consumenten je vergeten. Onze meest recente innovaties hebben geleid tot gekleurde bloemkool. Drie jaar geleden zijn we gestart met paarse en oranje bloemkool. Deze worden op kleine schaal geproduceerd, omdat ze alleen van september tot november worden geteeld, maar de consument vindt ze erg leuk”, vertelt Eleonore. “Ook zijn we gestart met het verpakken van bloemkool in een open tas.”

“Wij informeren de consument graag over wat brassica's zijn en hoe ze gegeten kunnen worden. Wij streven ernaar dat de consument brassica's praktisch en eenvoudig kan bereiden”, vertelt Eleonore. De Product Manager verwacht niet dat de economische recessie zijn gevolgen zal hebben voor de brassica-verkopen. “Groenten zijn niet duur en met name brassica's zijn eenvoudige groenten."
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer