
Kees Duivestijn en Arno Eussen
"Fresh Products heeft al jaren een sterke externe, strategische focus op de glastuinbouwsector en brede ervaring in de keten. Duivestein Consultancy heeft als kerncompetentie de ontwikkeling van management en organisatie in snelgroeiende (familie-)bedrijven, in de glastuinbouwsector en daarbuiten", vertelt Kees. "Met deze bagage hebben we de 'Groeiversterker' ontwikkeld."
"Met de 'Groeiversterker' zijn zowel korte termijnresultaten (klinkende munt) haalbaar, maar richten we ons ook op de lange termijnresultaten. Deze geven richting aan het management en de organisatie, zodat de organisatie haar strategische doelstellingen op langere termijn kan realiseren", vertelt Kees. "De Groeiversterker werd al als pilot uitgevoerd bij een vooraanstaand bedrijf in de voedingstuinbouw. De tweede pilot zal in de sierteelt zijn om ook daar het nut van de methodiek aan te kunnen tonen en daarmee het model verder te verfijnen en te versterken."
Onderstaand het proces van de Groeiversterker. In de blauwe boxen zijn de zaken weergegeven die generiek werden ontwikkeld en als leidraad dienen bij de doorlichting. De middelste twee procesblokken zijn de feitelijke ingrediƫnten van de Groeiversterker, namelijk de doorlichting van alle functionele gebieden en de verbeteragenda. De verbeteragenda is de agenda van de ondernemer zelf waarin staat welke projecten op welke termijn worden uitgevoerd, projecten gericht op de ontwikkeling van management en organisatie.

Voor meer informatie:
Kees Duivestein
Duivestijn Consultancy
Mob: 06-53600518
www.coachingclass.nl