Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
GroentenfruitPromodag in TomatoWorld (40 foto's)

AGF'ers denken na over nieuwe impulsen promotie voedingstuinbouw

Tholen - TomatoWorld in Honselersdijk was gisteren het podium, waar veel telers, handelaren, toeleveranciers en marketeers bijeenkwamen op de GroentenFruit PromoDag. Maar liefst 50 late aanmelders kregen vanwege de hoge opkomst nul op het rekest. De dag was georganiseerd door het voormalige AGF Promotie Nederland, want gisteren onthulden voorzitter Wim Tacken en directeur Jack Stroeken tevens de nieuwe naam en huisstijl: GroentenFruit Bureau in een opvallende nieuwe vormgeving. De nieuwe concepten '2x2', Gruiten en .NL zijn ook vormgegeven vanuit deze huisstijl.


Wim Tacken met dagpresentator Angela Groothuizen

"Marketingcommunicatie van groenten en fruit moet de consument verleiden, enthousiasmeren en stimuleren", aldus Stroeken tijdens de opening. "Het GroentenFruit Bureau heeft daarom vanuit een collectieve strategie impactvolle campagnes ontwikkeld, waarmee we met sectorgenoten, optimaal de consument benaderd kan worden." Volgens Stroeken zijn Nederlandse producten en productie momenteel onvoldoende herkenbaar voor de consument. "Daarom hebben we het .NL-label ontwikkeld dat moet bijdragen aan het vertrouwen van consumenten in de Nederlandse agf-sector.


Jack Stroeken

Peter van de Broek van het Voedingscentrum sprak over 'het nieuwe eten'. Ad van Dongen gaf vanuit het thema 'Out Side The Box' een frisse kijk op promotie en tenslotte prikkelde creatief directeur Ad Berends de aanwezigen met opvallende beelden. "Kijk naar wat onze kleinkinderen leuk vinden. Dat is de toekomst. We hebben zoveel mooie verhalen te vertellen!"

Klik hier om de fotoreportage te bekijken

Gerelateerde artikelen → Zie meer